Na pomysł zorganizowania nietypowej akcji wpadła firma Ceneo.pl, która postanowiła pomóc zwierzakom z sześciu polskich schronisk. - Jesteśmy już za półmetkiem akcji Rekordowa Miska - mówi Marta Pietranik-Pacuła, jedna z koordynatorek projektu. - Udało nam się zebrać ponad połowę, czyli 52 tysiące „wirtualnych misek”.
Jedna szósta z tego już na pewno trafi w lipcu do schroniska w Bydgoszczy, niezależnie od tego, czy uda się pobić rekord Guinnessa. - Długo myśleliśmy nad tym, w jaki sposób możemy wesprzeć azyle dla zwierząt w tym trudnym dla nich, wakacyjnym czasie - wyjaśnia Pietranik-Pacuła. - Przez 30 dni mamy zamiar uzbierać 20 ton karmy, co daje jakieś 70 tysięcy pełnych misek.
Aby pomóc, wystarczy ściągnąć na telefon darmową aplikację Ceneo.pl i kliknąć w baner z psem.
Bicie rekordu rozpoczęło się na początku czerwca i potrwa do 5 lipca.
W akcji biorą udział też schroniska z Celestynowa, Koszalina, Konina, Zielonej Góry i Chorzowa. - To pierwszy taki projekt, który organizujemy - dodaje Pietranik-Pacuła. - W ciągu pierwszego dnia jego trwania internauci napełnili kilkaset misek.
Rekordowej Misce patronuje Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. - Zaprosiliśmy do udziału schroniska, które są dobrze prowadzone i których działalność nie budzi żadnych wątpliwości - uzupełnia koordynatorka. - A to bydgoskie jest jednym z bardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju.