W ubiegłym tygodniu w Urzędzie Miasta zorganizowano spotkanie konsultacyjne w sprawie rozwiązania problemów komunikacyjnych na dwóch skrzyżowaniach w Golubiu-Dobrzyniu. Chodzi o to z sygnalizacją świetlną - Wodna - Hallera - Zamkowa oraz miejsce, gdzie krzyżuje się Sokołowska z Piłsudskiego i Szosą Rypińską. Na obu często tworzą się korki. Na prośbę burmistrza pod koniec roku został przeprowadzony audyt bezpieczeństwa ruchu na tych skrzyżowaniach. Podczas spotkania zorganizowanego w ubiegłym tygodniu, Sebastian Borowiak - zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy przedstawił samorządowcom proponowane rozwiązaniaproblemów. Zapoznali się z nimi przedstawiciele powiatu - starosta Andrzej Okruciński i wicestarosta Franciszek Gutowski, a także reprezentanci miasta - burmistrz Mariusz Piątkowski oraz kierownik Wydziału Infrastruktury UM Anna Czarnecka.
- Zdaniem ZDW najbardziej optymalnym dla obydwu skrzyżowań byłaby przebudowa dróg, polegająca na wybudowaniu rond. Aby inwestycje mogły zostać zrealizowane, podobnie jak w przypadku przebudowy ulicy Toruńskiej, miasto musiałoby zlecić wykonanie dokumentacji budowlanej, angażując w to własne środki. Konieczna będzie również partycypacja w poniesionych wydatkach, związanych z przebudową skrzyżowań. Wartość działań będzie znana dopiero po wykonaniu wstępnego kosztorysu, który przygotować ma Zarząd Dróg Wojewódzkich. Niezwykle istotnym w podjęciu działań jest zaangażowanie Starostwa Powiatowego w Golubiu-Dobrzyniu - informuje magistrat.
Budowa rond w Golubiu-Dobrzyniu możliwa jest do zrealizowania nawet w obecnej kadencji samorządowej.