Seniorzy też ryzykują na drodze [dane statystyczne policji]

mc
Z policyjnych danych za pierwszy kwartał tego roku wynika, że seniorzy spowodowali 28 wypadków, w których zginęło 9 osób, a w 31 zderzeniach, których sprawcami byli kierowcy przed 24 rokiem życia, śmierć poniosło 6 osób.
Z policyjnych danych za pierwszy kwartał tego roku wynika, że seniorzy spowodowali 28 wypadków, w których zginęło 9 osób, a w 31 zderzeniach, których sprawcami byli kierowcy przed 24 rokiem życia, śmierć poniosło 6 osób. sxc.hu
Od stycznia do marca zginęło u nas na drogach 21 osób. Aż 9 wypadków spowodowali kierowcy po 60.

Seniorzy w regionie powodują statystycznie niewiele mniej wypadków niż kierowcy najmłodszej grupy wiekowej (od 18 do 24 lat). W całym roku 2015 osoby mające 60 lat i więcej były sprawcami 145 wypadków, w których zginęło 19 osób, a 142 zostały ranne.

- Od początku stycznia do końca grudnia 2015 roku kierowcy, którzy ukończyli 60 lat, byli sprawcami 2878 kolizji - mówi młodszy inspektor Robert Olszewski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy.

Najmłodsi kierujący spowodowali 182 wypadki, które kosztowały życie 37 osób. Z policyjnych danych za pierwszy kwartał tego roku wynika, że seniorzy spowodowali 28 wypadków, w których zginęło 9 osób, a w 31 zderzeniach, których sprawcami byli kierowcy przed 24 rokiem życia, śmierć poniosło 6 osób. Dla porównania - kierujący w przedziale wiekowym 25-39 lat mają na koncie 7 śmiertelnych wypadków, a kierowcy liczący od 40 do 59 lat - 5.

Dlaczego osoby starsze przodują w tej kategorii?

Specjaliści zwracają uwagę, że niemałe znaczenie mają tu również choroby, na które się leczą osoby w podeszłym wieku. A tu istotne są przede wszystkim leki stosowane przez nich w podejmowanych kuracjach.

W „Urzędowym wykazie środków farmaceutycznych dopuszczonych do obrotu w Polsce”, opublikowanym przez Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne, znajduje się kilkaset leków wpływających na zdolności prowadzenia. O tym, które leki zaburzają sprawność kierowców, informują dr Zbigniew Burski z Katedry Energetyki i Środków Transportu Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie oraz Agata Skoczylas w pracy "Ocena wpływu działania leków na obsługę jezdniowych środków transportowych w polskiej motoryzacji". Wymieniają między innymi narkotyczne leki przeciwbólowe (m.in. Dolargan, Codeinum, Moradol, Heptanon), nasenne (Luminal), psychotropowe, przeciwhistaminowe, niektóre hormonalne, a nawet krople do oczu (Atropinum, Scopolaminum).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie