Kiedy sama obecność naszej strony w sieci nie wystarcza, aby zwabić potencjalnego klienta, trzeba uciec się do sprawdzonych sposobów promocji, które agencje marketingu internetowego skutecznie wdrażają już od wielu lat. Każde przedsiębiorstwo pragnące osiągnąć większe zasięgi w WWW prędzej czy później zda się na te popularne rozwiązania i z większymi lub mniejszymi sukcesami zacznie radzić sobie na wirtualnym rynku. Mowa oczywiście o SEO i Google Adwords, których zalety postaramy się omówić poniżej.
Najskuteczniejsze i super opłacalne SEO
Pierwszą opcją do wyboru przy rozkręcaniu obrotów naszego sklepu online pozostaje tak zwane pozycjonowanie strony znane szerzej jako Search Engine Optimization. Polega ono na efektywnym zmodyfikowaniu witryny, w tym jej zawartości, tak by była ona przyjazna dla robotów wyszukiwarki, które razem z odpowiednimi algorytmami ustalają naszą lokatę w rezultatach wyszukiwania słów i fraz związanych z naszą działalnością lub branżą. Dzięki tej usłudze kiedy potencjalny klient wpisze w okienko Google „tanie buty”, na pierwszych pozycjach wyników organicznych zobaczy właśnie naszą hurtownie obuwia. Dobrze wypozycjonowana strona staje się celem odwiedzin tysięcy internautów dziennie, każdy z nich jest dodatkowo zainteresowany przeglądanym asortymentem. Dlatego też SEO jest w stanie zapewnić ci nagły wzrost sprzedaży i stałą popularność wśród użytkowników sieci. Jest to obecnie najbardziej trwała forma reklamowania swojej działalności online, a dodatkowo zapłacisz za nią znacznie mniej niż za podobne jakościowo kampanie innego typu – tłumaczy specjalista do spraw marketingu z afterweb.pl. Niestety za minus pozycjonowania można uznać fakt, że potrzebuje ono kilku miesięcy, aby zacząć w pełni działać.
Linki sponsorowane i korzyści z ich używania
Dla wszystkich niecierpliwych, którzy na efekty kampanii chcą liczyć od razu, doskonałą propozycją jest konkurowanie za pomocą linków sponsorowanych Google Adwords. Opiera się to na opłacaniu czołowego miejsca w wynikach wyszukiwania związanych z dziedziną naszej działalności. Rezultat jest podobny jak przy pozycjonowaniu, ale na topowe miejsca możemy liczyć już w 15 minut po rozpoczęciu i zaprogramowaniu narzędzia Adwords. Za wadę można uznać, że efekty widzimy dopóki opłacamy działanie programu – kiedy tylko kończą nam się fundusze, znikamy ze szczytu wyszukiwarki. Niewątpliwie jednak rozliczanie się tylko za kliknięcie w nasz baner reklamowy pozostaje największym atutem Google. Nieważne bowiem ile razy wyświetla się nasz komunikat, płacimy tylko za odwiedziny potencjalnych nabywców – oczywiście to zaledwie jedna z dopuszczalnych form rozliczeń. W ogólnym rozrachunku kampanie Adwords stanowić mogą doskonałe uzupełnienie innych akcji marketingowych, zaś w połączeniu z SEO okazują się niezwykle skuteczną metodą na konkurencję.