TYTULARNI SPONSORZY
TYTULARNI SPONSORZY
Ze sponsorem tytularnym w nazwie Polonia wywalczyła dziewięć medali drużynowych mistrzostw Polski.
Po raz pierwszy sponsor tytularny pojawił się w Polonii w 1993 roku. Do nazwy drużyny dołączyła Jutrzenka, która wspierała drużynę przez siedem lat. W tym czasie drużyna zdobyła dwa razy mistrzostwo Polski oraz srebrny i brązowy medal DMP.
W nazwach drużyny pojawiały się również Bractwo, PointS, Plusssz oraz Budlex. Dzięki wsparciu tych firm Polonia wywalczyła złoty, srebrny i trzy brązowe krążki.
Od sezonu 2007 sponsora tytularnego nie było, Polonia ani razu nie stanęła na podium DMP. Wręcz przeciwnie, dwa razy spadła z ekstraligi.
Składywęgla.pl podpisały z bydgoskim klubem trzyletnią umowę. W tym czasie na konto spółki wpływać będzie około kilkuset tysięcy złotych rocznie.
Dokładna kwota wsparcia dla Polonii jest tajemnicą. - Na pewno jest to więcej, niż 500 tysięcy złotych na cały okres trwania umowy, a takie informacje się pojawiały - zapewnił Arkadiusz Pruszak, prezes składywęgla.pl. - Takiej firmy jak nasza nie trzeba długo namawiać do finansowania sportu. Sam jestem sportowcem, a składywęgla.pl już wspierają kilka dyscyplin. Jesteśmy sponsorem Polskiej Federacji OYAMA, brązowej medalistki z Londynu - kajakarki Beaty Mikołajczyk, drużyny baseballowej Baza Bydgoszcz, wspieramy też Więcborski Klub Motorowy. Teraz również czarny sport będzie się kojarzył z czarnym węglem. To świetne połączenie. Żużel jest widowiskowy, emocjonujący i nieprzewidywalny. Oglądają go całe pokolenia i wierzę, że razem będziemy przeżywać same pozytywne emocje.
Podpisanie umowy ZDJĘCIA - KLIKNIJ
Negocjacje między klubem a firmą rozpoczęły się w styczniu. - Działaliśmy pod presją, nie tylko czasu - przyznał Jarosław Deresiński, prezes Polonii. - Dzięki elastyczności i chęci współpracy naszego sponsora, uzgodniliśmy wszystkie szczegóły i sfinalizowaliśmy umowę. To doskonała wiadomość dla nas i wszystkich kibiców naszej drużyny.
- Dobrym duchem tych negocjacji był pan Łukasz Chojnacki, który przybliżył mi nieco tę dyscyplinę i zaraził pasją - opowiadał Arkadiusz Pruszak. - Zdecydowaliśmy się wesprzeć Polonię po tym, jak stery objęli w niej panowie Deresiński i Kanclerz i poprawiła się atmosfera w klubie i wokół niego. Żużel dobrze komponuje się z czarnym węglem. Zaczęliśmy od Polonii, a w planach mamy pomoc klubom w miastach, gdzie ten sport funkcjonuje, a my mamy oddziały; w Gdańsku, Pile, Grudziądzu czy Gnieźnie chcemy dzielić się swoim zyskiem ze sprzedaży węgla, wspierać żużlowe szkółki.
Arkadiusz Prusak wykonał też miły gest w stronę jednego z fanów Polonii Sebastiana Grochowalskiego. Tuż przed konferencją kupił w klubie karnet na cały sezon i przekazał kibicowi. - Doceniam ludzi, którzy są z drużyną na dobre i na złe - skomentował prezes firmy składywęgla.pl.
Chcą się odwdzięczyć
Sponsor Polonii nie stawia przed drużyną określonego celu sportowego, choć w przypadku spadku z Enea Ekstraligi będzie mógł renegocjować umowę.
- Firma nie oczekuje od nas określonego miejsca czy medalu. Jej wsparcie mobilizuje jednak mnie i zawodników do jak najlepszej pracy - zapewniał Jerzy Kanclerz, dyrektor klubu. - Wysoko zawieszamy więc sobie poprzeczkę i zrobimy wszystko, by awansować do najlepszej czwórki.
Czytaj e-wydanie »