- W trendach kulinarnych na 2017 rok przewiduje się triumfalny powrót do produktów polskiego pochodzenia, co można wiązać z trendem zwanym powrót do przeszłości, a zatem do produktów tradycyjnych i regionalnych - podkreśla prof. Anna Dąbrowska ze Szkoły Głównej Handlowej.
Zakupy z głową to coś więcej, niż chwilowy trend.
Według badania Instytytu ARC Rynek i Opinia, konsument sięgający po tradycyjne i regionalne produkty, docenia ich smak (65 proc. badanych). Inne powody zakupu takich wyrobów? Wspieranie polskiej gospodarki (51 proc.), pewność, że wiadomo, co się je (49 proc.), troska o zdrowie (48 proc.), znane pochodzenie składników (35 proc.), spróbowanie czegoś nowego (34 proc.). Prawie jedna czwarta badanych sugeruje się dobrem dzieci.
Wysoka jakość produktów regionalnych czy tradycyjnie produkowanych wiąże się z wykorzystaniem tradycyjnych, często ekologicznych surowców, takich jak dawne odmiany owoców, stare odmiany zbóż oraz rodzime rasy zwierząt gospodarskich - wskazuje Anna Radowiecka, specjalistka ds. żywienia. I dodaje: - Jakość produktów wiąże się z bioprzyswajalnością witamin i składników mineralnych.
Co z wyższymi cenami? Respondenci podkreślili, że za lepszy produkt sa w stanie zapłacić więcej. Na cenę zwraca uwagę co piąty kupujący, dowiadujemy się z badania.
Eko-Region również na Facebooku. Dołącz do nas!
