https://pomorska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

SM „Rubinkowo” nie chce podziału toruńskiego osiedla przez tramwaj

(JAW)
Jacek Smarz
Budowa linii tramwajowej przecinającej Rubinkowo budzi zastrzeżenia, Rada nadzorcza i zarząd spółdzielni przedstawiły swoje stanowisko.

Rada nadzorcza „Rubinkowa” dokonała dla każdego z trzech wariantów przebiegu planowanej przez władze miasta linii tramwajowej analizy szans i zagrożeń. - Wariant 1 ułatwia komunikację osiedla z zakładami pracy w rejonie byłej Elany. Jednocześnie utrudnia lub uniemożliwia funkcjonowanie targowiska „Manhattan” - mówi Roman Narloch, przewodniczący rady. - Utrudnienia w komunikacji pieszej i samochodowej wzrastają, zmniejsza się liczba miejsc parkingowych.

Przypomnijmy, że w wariancie 1 linia ma być wytyczona ulicą Działowskiego i jej przedłużeniem ku północy. Rada negatywnie też oceniła wariant 2 - od ulicy Działowskiego linia biegłaby ulicami Dziewulskiego i Rydygiera ku torowiska na ulicy Skłodowskiej-Curie. Zauważono m.in., że tory skomplikują sytuację na wielu skrzyżowaniach na Rubinkowie.

Najmniej zagrożeń rada widzi w wariancie 3. To połączenie obecnych pętli tramwajowych na Skarpie i przy Elanie linią biegnącą ulicami Olimpijską i Skłodowskiej-Curie. Ma mniejsze znaczenie dla skomunikowania Rubinkowa z innymi częściami miasta, ale rozwiąże problem komunikacyjny innych osiedli (Bielawy, Grębocin), a także centrów handlowych we wschodniej części Torunia. Ponadto zamknie pętlę komunikacyjną tramwajową w tej części miasta zgodnie z wcześniejszymi założeniami urbanistycznymi.

- Warianty 1 i 2 są nie do przyjęcia. Dezintegracja osiedla na dwie części jest nie do zaakceptowania - mówi prezes SM „Rubinkowo” Zdzisław Zakrzewski. - Ruch pieszych między ulicami Buszczyńskich i Działowskiego, a także na całej długości „Manhattanu”, odbywa się na wielu przejściach. Jeżeli wprowadzi się tu tramwaj, to przetnie się naturalną możliwość przemieszczania się. Stworzy się barierę. Jedyny akceptowalny wariant to wariant 3.

Taką ocenę władze spółdzielni przekazały radnym reprezentującym w Radzie Miasta ten rejon Torunia.

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
włocek zaprasza
W dniu 22.06.2016 o 10:21, mówić prawdę ! napisał:

Tramwaj na Rubinkowie już przecież jest od początku powstania tego osiedla w latach 70-tych XX wieku !!! Linię budowali więźniowe po dwóch skuci łańcuchami i każdej parki pilnował klawisz z długą bronią. Pamiętam to z dzieciństwa. Kolejna linia przebiegająca przez środek osiedla jest zbędna. To wyrzucanie pieniędzy "w błoto" podobnie jak linia na JAR i do UMK ! Trzeba było budować linię na Lewobrzeże przy okazji stawiania nowego mostu. Należy przywrócić linię na Dworzec Główny PKP ! To wszystko w tym temacie.

 

Jako protegowany o. dyrektora może zaczniesz wraz ze swoim kolegą Janem 2, zabiegać o wyłączenie lewobrzeża z Torunia i przyłączenia jako przedmieścia do Włocławka,gdzie będzie traktowane tak jak na to zasługuje?

Teraz o dyrektor wraz ze swoimi posłami dużo może a J. Ardanowski w ramach tworzenia tożsamości, chyba nie będzie przeciw,że jeszcze bardziej zbrata się z posłem Zbonikowskim?

m
mówić prawdę !

Tramwaj na Rubinkowie już przecież jest od początku powstania tego osiedla w latach 70-tych XX wieku !!! Linię budowali więźniowe po dwóch skuci łańcuchami i każdej parki pilnował klawisz z długą bronią. Pamiętam to z dzieciństwa. Kolejna linia przebiegająca przez środek osiedla jest zbędna. To wyrzucanie pieniędzy "w błoto" podobnie jak linia na JAR i do UMK ! Trzeba było budować linię na Lewobrzeże przy okazji stawiania nowego mostu. Należy przywrócić linię na Dworzec Główny PKP ! To wszystko w tym temacie.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska