Przed polską wódką znalazł się tylko ukraiński Nemiroff i Finlandia. W tyle pozostały takie uznawane wcześniej produkty, jak Absolut czy Smirnoff
Ranking obejmuje tylko te firmy, które prawie połowę wyrobów eksportują, a ich sprzedaż za granicą co roku rośnie. W dobie kryzysu nie łatwo o wzrost sprzedaży, ale wódce Sobieski to się udało.
- Sobieski Vodka jest najszybciej rosnącą marką międzynarodowej wódki na świecie. Tylko na rynku amerykańskim w 2009 r. sprzedaliśmy ponad 5,2 milionów litrów Sobieskiego. Źródłami sukcesu są naturalnie jakość wódki Sobieski i dobrze realizowana strategia marketingowa marki - mówi Faktowi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Sobieski dziennikowi Fakt.
Smak naszej wódki docenił również słynny amerykański aktor Bruce Willis (55l.) który został nawet ambasadorem marki Sobieski. Podczas niedawnej wizyty w Polsce twardziel z Hollywood testował wódkę i sprawdzał jakość zboża, z którego jest produkowana. - To z tego robicie tę pyszną wódeczkę - żartował Willis buszując w polskim zbożu - wskazuje Fakt
W międzynarodowym rankingu polskiego Sobieskiego wyprzedziły Nemiroff i Finlandia, ale w przyszłym roku kolejność pierwszej trójki może się zmienić.
- Finlandia jest już w naszym zasięgu i kwestią czasu jest kiedy ją wyprzedzimy - chwali się w rozmowie z Faktem Maciej Meyer z Grupy Sobieski
Wódka Sobieski jest dostępna w siedemnastu krajach. Za znakomitą jakość "Sobieski" uzyskał złote medale w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii oraz w USA.
Czytaj e-wydanie »