Solbus z Solca Kujawskiego nie dał się kryzysowi i wyjeżdża z dołka!

tik
Solbus z Solca Kujawskiego nie dał się kryzysowi i wyjeżdża z dołka!Pokaz tankowania nowego solbusa solcity LNG w Hanowerze
Solbus z Solca Kujawskiego nie dał się kryzysowi i wyjeżdża z dołka!Pokaz tankowania nowego solbusa solcity LNG w Hanowerze Solbus
Na targach samochodów użytkowych „IAA Nutzfahrzeuge” w Hanowerze zainteresowanie pojazdami z Solca Kujawskiego było duże.

Teraz firma ta - Solbus - negocjuje dwa kontrakty. Jeśli się uda, będzie zatrudniała fachowców.

- W Hanowerze zwiedzający mogli oglądać pokazy tankowania najnowszego solbusa, a także korzystać z bezpłatnych przejazdów tym autobusem na dworzec kolejowy, po mieście i na lotnisko - mówi Michał Śliżak z firmy Solbus. - Dla nas, promujących rozwiązanie na gaz LNG, najważniejsze było, że pojazd oglądali też pracownicy działów rozwoju dużych koncernów.

Po wrześniowych targach firma pozostaje w kontakcie z potencjalnymi nabywcami. - Konkretne rozmowy handlowe rozpoczniemy w przyszłym roku, a sprzedaż sfinalizujemy  być może za dwa lata - dodaje Michał Śliżak. - Patrzymy na to jednak realnie. Nie ma jeszcze możliwości uzyskania homologacji europejskiej - dopuszczenia do ruchu w całej Europie - dla pojazdów na LNG. Dlatego ich rejestracja w innych krajach nie jest automatyczna, a przez to trudniejsza.

- Zainteresowanie krajowych przewoźników naszymi pojazdami LNG też jest duże - zdradza Michał Śliżak. - Już je testowaliśmy. Wsparcia udzielił nam Gazprom-Germania (niemiecka spółka koncernu Gazprom - przyp. red.), który dostarczył mobilną stację LNG. Jeździliśmy do zainteresowanych, którzy oglądali jak szybkie i łatwe jest tankowanie. Trwa 3 minuty.

Przypomnijmy, Solbus powstał w 2001 roku jako spółka pracownicza produkująca autobusy. Uruchomienie firmy miało uratować państwowe Kujawskie Zakłady Napraw Samochodów. Prywatyzacja nie powiodła się. KZNS zbankrutowały w 2003 r. Większość udziałów przejęła firma Blue Line. Powstała Fabryka Autobusów Solbus, która ogłosiła upadłość układową w 2010 roku. Kryzys udało się jednak przezwyciężyć.

- Od tego czasu zdołaliśmy wprowadzić na rynek wiele autobusów z silnikiem Diesla - wyjaśnia. - Do 2010 roku sprzedawaliśmy głównie autobusy międzymiastowe, na które nie ma dużego zapotrzebowania. Aby przetrwać, trzeba sprzedawać miejskie pojazdy, a do tego potrzebne jest doświadczenie. Rozwiązaliśmy te problemy. Przyszłość widzimy w autobusach o napędzie gazowym. Firma zatrudnia teraz około 170 osób. Jeśli uda się podpisać pierwszy kontrakt na autobusy LNG - a trwają negocjacje w sprawie dwóch - to zwiększymy zatrudnienie do ponad 220 pracowników. 

Zamiast tarcz miliardy euro z Brukseli?

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

i
iza

Najpierw niech sie rozliczą z byłymi procownikami!!!

s
solbusiaszzzzzzzzzzzzzzz

i z nadal pracującymi!!!!!!!
 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3