https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stawianie na dobre relacje i komunikację w Urzędzie Gminy w Płużnicy w powiecie wąbrzeskim zostało docenione!

KAK
Marcin Skonieczka, wójt gminy Płużnica po odebraniu statuetki za innowacyjny pomysł wdrożony w gminie
Marcin Skonieczka, wójt gminy Płużnica po odebraniu statuetki za innowacyjny pomysł wdrożony w gminie Facebook/Marcin Skonieczka
Przez ostatnie dwa lata w Urzędzie Gminy Płużnicy stawiano na komunikację na linii pracownicy - wójt gminy. Zwracano także uwagę na wartości, którymi powinni się w swojej pracy kierować pracownicy gminy. Sprawdzamy, jakie zmiany wdrożono i w jaki sposób zostały te starania docenione.

Pracownicy gminy wraz z Marcinem Skonieczką, wójtem gminy Płużnica zauważyli problemy w komunikacji w urzędzie. Narady odbywały się co kwartał, a pracownicy rzadko się wypowiadali, choćby w kwestii bieżących spraw. Głównie wójt mówił o planowanych działaniach i inwestycjach, a pozostali uczestnicy spotkań milczeli. Od marca 2018 w gminie zaczęto organizować pierwsze warsztaty, podczas których uczestnicy nie tylko słuchali, ale aktywnie odpowiadali na pytania: "co robimy?", "jak to robimy?" i "po co to robimy?". Po gruntownej analizie pracownicy uznali, że robią wszystko dla mieszkańców. Odtąd, gdy nie wiedzą jaką podczas pracy podjąć decyzję, mają nawiązywać do swojej misji, którą jest właśnie pomoc mieszkańcom gminy i podnoszenie ich jakości życia.

Wójt dostrzegł także problem z komunikacją z kierownikami. - Kierownicy referatów, utożsamiali się ze swoimi zespołami współpracowników - zaznacza Marcin Skonieczka, wójt gminy Płużnica. - W relacjach z wójtem bronili interesów swoich referatów - dodaje.

Czytaj także:
Propozycja: bezpłatne parkingi. Wąbrzeźno jest na „nie”

Wspólnie postanowili zmienić także takie podejście, stawiając na skuteczną komunikację i cotygodniowe narady, dzięki której kierownicy wydziałów i wójt lepiej poznali siebie i swoje indywidualne spojrzenie na relacje w urzędzie gminy. Próbowano także wyeliminować wśród pracowników na różnych stanowiskach takie negatywne postawy jak brak zaufania, strach przed konfrontacją, brak zaangażowania, brak odpowiedzialności czy słabe skupienie się na celach. Wsparciem było także szkolenie dla kierowników, podczas którego poznali swoje mocne i słabe strony.

Jednym z etapów prowadzonych zmian był także remont budynku urzędu, który zakończono w lipcu 2018 r. Usprawnienia w nim są widoczne nie tylko dla pracowników, ale też dla mieszkańców. - Po wejściu do urzędu gości wita pracownik w Punkcie Obsługi Klienta, w sekretariacie są wygodne kanapy, a ponadto gościom serwowana jest smaczna kawa z ekspresu - mówi wójt gminy Płużnica. - Dodatkowo w urzędzie zamontowano windę, a toalety dostosowano do potrzeb rodziców z małymi dziećmi - podkreśla.

Gmina zgłosiła proces wprowadzonych zmian do konkursu "Innowacyjny samorząd" serwisu samorządowego Polskiej Agencji Prasowej. W kategorii gminy wiejskie przedsięwzięcie "Zmiana kultury organizacyjnej Urzędu Gminy w Płużnicy" zostało docenione i uzyskało tytuł finalisty, wraz z dwudziestoma pozostałymi gminami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Seweryn

teoretycznie dobre relacje z pracownikami to nie wszystko. Na ten temat mogą się wypowiedzieć byli pracownicy urzędu gminy i powiązanych jednostek organizacyjnych, którzy w ostatnich czasie dokonali transferu do UM Wąbrzeźno i podległych jednostek. Powietrzem brzucha nie nakarmisz. Sentymentów nie ma, tak gdzie kasa tam pracownik.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska