https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

„Szeryf” z ciężarówki zajechał drogę… policjantom [FILM]

zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne brak
W Długołęce kierowca ciężarówki widząc w lusterku nadjeżdżający pojazd, postanowił zablokować jego przejazd. Na jego nieszczęście był to nieoznakowany radiowóz. Mężczyzna został ukarany mandatem w wysokości 500 złotych.

Policjanci jechali lewym zanikającym pasem ruchu dwupasmowej jezdni w kierunku Bykowa. W pewnej chwili kierowca ciężarówki jadący prawym pasem ruchu postanowił wjechać przed maskę radiowozu, blokując jego przejazd. 67-latek nie sygnalizując zamiaru zmiany pasa ruchu kontynuował jazdę zajmując jednocześnie dwa pasy ruchu.

Drogowy „szeryf” szybko pożałował swojego działania, gdy policjanci włączyli sygnały uprzywilejowania. Kierowca został zatrzymany do kontroli drogowej.

- Mężczyzna tłumaczył, że celowo blokuje przejazd kończącym się lewym pasem, bo wyprzedzają go kierujący pojazdami osobowymi, a jemu się bardzo spieszy… Policjanci uświadomili 67-latkowi, że wykonywanie wielotonowym pojazdem niespodziewanych manewrów na drodze niesie za sobą ogromne zagrożenie – mówi st. sierż. Paweł Noga z biura prasowego wrocławskiej policji.

Kierowca przyjął nałożony przez funkcjonariuszy mandat w wysokości 500 złotych, a do jego indywidualnego konta zostało dopisanych 6 punktów karnych.

Przypomnijmy zatem zasadę jazdy na suwak i obowiązki ciążące na kierujących. Przepis ten ma na celu przede wszystkim zapewnienie większej płynności ruchu na całej szerokości jezdni. Kierujący pojazdem znajdujący się na pasie, na którym z różnych względów (zanikanie, przeszkoda) nie można kontynuować jazdy, jest w uprzywilejowanej sytuacji i powinien zostać „wpuszczony” przez kierującego jadącego sąsiednim pasem na pas ruchu, na którym kontynuowanie jazdy jest możliwe. Aby, jednak sytuacja ta mogła zaistnieć, musi dojść do znacznego zmniejszenie prędkości. Do zmiany pasa ruchu powinno dochodzić w jego końcowym odcinku, aby uniknąć zmiany pasa kilku kierujących naraz w różnych miejscach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Błąd szeryfa

Malowany szeryf zablefował i przegrał, prawdziwy szeryf wyciągnął colta i pociągnął za spust. Teraz we Wrocław City malowane szeryfy będą zastanawiać się dwa razy, zanim zajadą drogę kolejnemu czarnemu BMW. Dla innych pojazdów hulaj dusza, można zajeżdżać...

A
Adrian Kuźmiuk

To zdjęcie ilustracyjne to powinno mieć autora

M
Myślący

Dlaczego tylko pincet

Taki tłuk powinien stracić PJ

G
Gosc

Pamiętajcie jak się jezdzi na sowak.

Jedziemy 2 pasami do samego końca, nie zjeżdżamy z lewego na prawy wcześniej, do końca i przed samym zwężeniem na sowak jede z lewego pasa drugi z prawego.

o
olek_01
7 sierpnia, 14:18, Gość:

10 pkt i powinien być skierowany na kotrolne sprawdzenie znajomości przepisów KD. Po zdaniu egzaminu anulowanie 8 pkt.

Ja bym mu anulował uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi

739572

TIRY NA TORY

G
Gość

Powinni coś zrobić z debilami w TIRach na A4, którzy robiąc miejsce kolegom zajeżdżają drogę kierowcom na lewym pasie.

G
Gość

10 pkt i powinien być skierowany na kotrolne sprawdzenie znajomości przepisów KD. Po zdaniu egzaminu anulowanie 8 pkt.

G
Gość

. Pokazanie pokazanie środkowego palca lub wyzywanie innego uczestnika ruchu

Nawet 4000 tysiące euro (taką grzywnę zapłacił dotychczasowy rekordzista) może kosztować w Niemczech pokazanie środkowego palca lub wyzywanie innego uczestnika ruchu. Poruszając się po niemieckich drogach i stojąc w ulicznym korku lepiej trzymać emocje na wodzy.

https://polskiobserwator.de/osiedlenie-sie/mandaty-w-niemczech/

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska