Policjanci jechali lewym zanikającym pasem ruchu dwupasmowej jezdni w kierunku Bykowa. W pewnej chwili kierowca ciężarówki jadący prawym pasem ruchu postanowił wjechać przed maskę radiowozu, blokując jego przejazd. 67-latek nie sygnalizując zamiaru zmiany pasa ruchu kontynuował jazdę zajmując jednocześnie dwa pasy ruchu.
Drogowy „szeryf” szybko pożałował swojego działania, gdy policjanci włączyli sygnały uprzywilejowania. Kierowca został zatrzymany do kontroli drogowej.
- Mężczyzna tłumaczył, że celowo blokuje przejazd kończącym się lewym pasem, bo wyprzedzają go kierujący pojazdami osobowymi, a jemu się bardzo spieszy… Policjanci uświadomili 67-latkowi, że wykonywanie wielotonowym pojazdem niespodziewanych manewrów na drodze niesie za sobą ogromne zagrożenie – mówi st. sierż. Paweł Noga z biura prasowego wrocławskiej policji.
Kierowca przyjął nałożony przez funkcjonariuszy mandat w wysokości 500 złotych, a do jego indywidualnego konta zostało dopisanych 6 punktów karnych.
Przypomnijmy zatem zasadę jazdy na suwak i obowiązki ciążące na kierujących. Przepis ten ma na celu przede wszystkim zapewnienie większej płynności ruchu na całej szerokości jezdni. Kierujący pojazdem znajdujący się na pasie, na którym z różnych względów (zanikanie, przeszkoda) nie można kontynuować jazdy, jest w uprzywilejowanej sytuacji i powinien zostać „wpuszczony” przez kierującego jadącego sąsiednim pasem na pas ruchu, na którym kontynuowanie jazdy jest możliwe. Aby, jednak sytuacja ta mogła zaistnieć, musi dojść do znacznego zmniejszenie prędkości. Do zmiany pasa ruchu powinno dochodzić w jego końcowym odcinku, aby uniknąć zmiany pasa kilku kierujących naraz w różnych miejscach.
