760 M będą niskopodłogowymi pojazdami o podwyższonym komforcie, przeznaczonymi dla połączeń międzyregionalnych. W sumie bydgoska firma wyprodukuje 6 sztuk pojazdów 760M - pierwsze trzy mają być dostarczone do Mińska w połowie 2019 roku, a kolejne trzy w pierwszym kwartale 2020.
Pesa już tam jeździ
PESA Bydgoszcz od lat obecna jest na białoruskim rynku. Współpraca z Koleją Białoruską rozpoczęła się pod koniec lat 90-tych XX od modernizacji wagonów pasażerskich. Później dostarczyła KB nowe pojazdy spalinowe - 6 sztuk typu 620M i 7 sztuk typu 730M.
Link Pesy dla Deutsche Bahn przechodzi testy na torach przy skoczni w Innsbrucku [zdjęcie]
Pesa: „Nowa strategia PESA zakłada konsekwentne wzmacnianie pozycji na tych rynkach zagranicznych, na których jesteśmy już obecni. Kontrakt dla Kolei Białoruskich doskonale się w tą strategię wpisuje”
Do tej pory bydgoska firma dostarczyła swoje pojazdy do 11 krajów. Są to Włochy, Niemcy, Rosja, Litwa, Białoruś, Czechy, Kazachstan, Bułgaria, Rumunia, Węgry i Ukraina.
W sumie zagranicą jeździ pond 330 pociągów i tramwajów wyprodukowanych w Bydgoszczy, a PESA jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o uzyskane homologacje - do ruchu na zagranicznych torach dopuszczono 21 typów pojazdów spalinowych i tramwajów bydgoskiego producenta.
Deutsche Bahn: kluczowy kontrakt
W tej chwili kluczowym kontraktem zagranicznym realizowanym przez PESA jest umowa na dostawę spalinowych pojazdów LINK dla Deutsche Bahn, pierwsze pojazdy mają być dostarczone do Niemiec w tym roku.
W Pesie trwa produkcja Linków dla Deutsche Bahn [zdjęcia]
Jednocześnie trwają dostawy i produkcja kolejnych 15 tramwajów dla Kijowa /w stolicy Ukrainy jeździ już teraz 35 sztuk Fokstrotów/, a właśnie rozpoczyna się realizacja umowy z Kolejami Białoruskimi.
