Wcześniej, w listopadzie 2013 roku ZDMiKP przedstawił swoją listę priorytetów rowerowych na lata 2014-17. Wykaz zakładał budowę dziewięciu różnych odcinków o łącznej długości 17,6 km. Jednak propozycje drogowców od razu zostały skrytykowane przez miejskie środowiska rowerowe.
Dlaczego? Na przykład według Wojciecha Bulandy z Bydgoskiej Masy Krytycznej lepiej najpierw przygotować szkielet głównych ciągów łączących właśnie centrum miasta z osiedlami, a dopiero potem stawiać na mniejsze, boczne odcinki.
I taka argumentacja trafiła do drogowców. Cykliści wspólnie z nimi opracowali niedawno nową listę priorytetów. Zawiera ona szczegółowy wykaz - przynajmniej na razie - 15 odcinków, dzięki którym powstanie siatka głównych dróg przecinających Bydgoszcz na czterech podstawowych kierunkach:
* na osi wschód-zachód - od mostu na Wiśle w Fordonie wzdłuż Fordońskiej, Jagiellońskiej, Focha, Nakielskiej i Łochowskiej do granic miasta, gdzie trasa połączy się z istniejącą infrastrukturą rowerową Białych Błot;
* na osi północ-południe - od Węzła Zachodniego wzdłuż Grunwaldzkiej i Kruszwickiej do istniejących tras przy ulicy Szubińskiej;
* oraz nowy projekt trasy łączącej dworzec PKP, przez Śniadeckich, Markwarta i Curie-Skłodowskiej z Łęczycką.
Jak udało nam się ustalić realizację całego programu podzielono na trzy etapy. Pierwszy najprawdopodobniej obejmie ulice: Grunwaldzką, Kruszwicką, Łochowską oraz Focha.
Czytaj e-wydanie »