https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szpital powiatowy w Golubiu-Dobrzyniu rusza z inwestycjami

(km)
Blok operacyjny ma być dobudowany od strony Szosy Rypińskiej
Blok operacyjny ma być dobudowany od strony Szosy Rypińskiej km
W czwartek ma być rozstrzygnięty przetarg na budowę nowego bloku operacyjnego golubsko-dobrzyńskiej lecznicy.

Pieniądze na budowę bloku operacyjnego szpital ma pozyskać z leasingu zwrotnego, na którego zaciągnięcie pozwoliła zarządowi rada powiatu. Decyzja wzbudziła sporo kontrowersji w mieście, ale starosta Wojciech Kwiatkowski wyjaśniał, że leasing jest tańszy od kredytu i nie obciąża zdolności kredytowej.

Z kolei prezes szpitala Michał Kamiński zwracał uwagę jeszcze na jeden niedokończony temat. - Do końca 2014 r. musimy wyremontować oddziały, na co otrzymaliśmy dofinansowanie unijne. Jednym z głównych naszych problemów było pozyskanie pieniędzy na wkład własny. A przekazanie szpitalowi 3 mln zł znacznie poprawia jego wiarygodność jako potencjalnego kredytobiorcy i przyczyni się do umożliwienia sfinansowania remontu unijnego. To ogromny i bardzo nam potrzebny zastrzyk finansowy. Co istotne, uzyskaliśmy też poręczenie powiatu.

Budowa bloku operacyjnego i tzw. unijny remont to dwie różne inwestycje, lecz jak zapewnia prezes ich skoordynowanie jest ważne dla funkcjonowania szpitala. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i rozbudowę szpitala został ogłoszony 30 kwietnia. Drugi powinien pojawić się w internecie za kilka dni.

Przeczytaj także: Wyremontują szpital w Golubiu-Dobrzyniu
Nowy blok operacyjny ma zostać dobudowany do budynku głównego lecznicy od strony Szosy Rypińskiej. - Nowe skrzydło zostanie "włączone" do niego na wysokości windy - tak, aby była możliwość komunikowania się z oddziałami - wyjaśnia prezes Kamiński. Na bloku będą dwie sale operacyjne o wysokim standardzie. W dobudowanej części znajdzie się także sala przygotowawcza oraz trzyłóżkowe stanowisko wybudzeniowe. Nowa część szpitala to ok. 300 m kw.

Budowa nowoczesnego bloku ułatwia również przeprowadzenie tzw. remontu unijnego w lecznicy. - Modernizacja obecnego bloku trwałby ok. trzech miesięcy. Na ten czas należałoby wyłączyć z eksploatacji trzy oddziały. Wiązałoby się to z koniecznością zamknięcia szpitala - mówi Kamiński. Dlatego dotychczasowy blok operacyjny zostanie wyremontowany i dostosowany do innych potrzeb w drugiej kolejności. Koszt remontu unijnego wynosi ok. 6 mln zł. 63 proc. kwoty inwestycji przekaże marszałek.

- Przy czym projekt jest już zrealizowany w ponad 50 proc. - wyjaśnia Michał Kamiński. Wykonano m.in. instalacje c.o, wymieniono okna, częściowo zakupiono też sprzęt. Pozostały do zrobienia prace ogólnobudowlane - gładzie na ścianach na oddziałach, kafelkowanie czy położenie odpowiednich wykładzin.

Prezes zapewnia, że obie inwestycje uda się skończyć jeszcze w tym roku.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 01.07.2014 o 13:43, Gość napisał:

Jebie dyć z ziomalem. A że robią to jak króliki z nosorożcem, bo taka ich wydajność to jkuz inna sprawa

A mnie to bardziej kojarzy się z dymaniem słonia przez mrówke, ale robia co mogą.

G
Gość
W dniu 03.06.2014 o 13:43, Gość napisał:

Podobno jest to juz ustalone, a niejaki Cezar bedzie zajmował sie prosektorium, bo uwielbia znecać sie nad nieboszczykami, taka cmentarna hiena. Podniecaja go tez ciezarne kobitki, więc dadza mu darmowy podglad na porodówce. Ale musi piesek na to zapracować.

Jebie dyć z ziomalem. A że robią to jak króliki z nosorożcem, bo taka ich wydajność to jkuz inna sprawa

X
XXX

A CO Z ODDZIALEM PLUCNYM BEDZIE JUZ NIKOGO ON NIE INTERESUJE JAK GO ZAMKNA TO SZPITAL UPADNIE

G
Gość
W dniu 03.06.2014 o 13:43, Gość napisał:

Podobno jest to juz ustalone, a niejaki Cezar bedzie zajmował sie prosektorium, bo uwielbia znecać sie nad nieboszczykami, taka cmentarna hiena. Podniecaja go tez ciezarne kobitki, więc dadza mu darmowy podglad na porodówce. Ale musi piesek na to zapracować.

Ale najpierw trzeba je zrobić brzemiennymi

G
Gość
W dniu 30.05.2014 o 04:42, SZKODNIKU!!! napisał:

 Wycofajcie się z tego absurdalnego projektu budowy bloku operacyjnego na dwie sale puki jest ku temu czas. PANIE STAROSTO KOŃCZ WAŚĆ WSTYDU OSCZĘDŹ!!!BO KOMPLETNIE NIENADAJE SIE PAN DO ZARZADZANIA POWIATEM!!! 

I co dalej będziecie inwestować w ten blok z dwoma salami operacyjnymi tzn chyba źle wydawać społeczne pieniądze?

G
Gość
W dniu 03.06.2014 o 13:43, Gość napisał:

Podobno jest to juz ustalone, a niejaki Cezar bedzie zajmował sie prosektorium, bo uwielbia znecać sie nad nieboszczykami, taka cmentarna hiena. Podniecaja go tez ciezarne kobitki, więc dadza mu darmowy podglad na porodówce. Ale musi piesek na to zapracować.

 


O Jezu, wiedziałam, że to jest zboczuch, ale że aż taki ?!  :D Jakie jaja.

G
Gość
W dniu 03.06.2014 o 13:43, Gość napisał:

Podobno jest to juz ustalone, a niejaki Cezar bedzie zajmował sie prosektorium, bo uwielbia znecać sie nad nieboszczykami, taka cmentarna hiena. Podniecaja go tez ciezarne kobitki, więc dadza mu darmowy podglad na porodówce. Ale musi piesek na to zapracować.

O co chodzi z tymi kobietami w ciązy? czy to oznacza, że jakiegoś typa podniecaja w sposób szczególny brzemienne kobiety?

G
Gość
W dniu 28.05.2014 o 18:46, Ilussion napisał:

Jo to chyba będzie jak starosta wylizynguje cały szpital.Pewnie po upadku ten szpital będzie można kupić za 30% wartości no i nowy blok będzie komercyjny za grosze w prywatnych rękach

Podobno jest to juz ustalone, a niejaki Cezar bedzie zajmował sie prosektorium, bo uwielbia znecać sie nad nieboszczykami, taka cmentarna hiena. Podniecaja go tez ciezarne kobitki, więc dadza mu darmowy podglad na porodówce. Ale musi piesek na to zapracować.

S
SZKODNIKU!!!
W dniu 28.05.2014 o 18:46, Ilussion napisał:

Jo to chyba będzie jak starosta wylizynguje cały szpital.Pewnie po upadku ten szpital będzie można kupić za 30% wartości no i nowy blok będzie komercyjny za grosze w prywatnych rękach

 


Wycofajcie się z tego absurdalnego projektu budowy bloku operacyjnego na dwie sale puki jest ku temu czas.

 

PANIE STAROSTO KOŃCZ WAŚĆ WSTYDU OSCZĘDŹ!!!

BO KOMPLETNIE NIENADAJE SIE PAN DO ZARZADZANIA POWIATEM!!!

I
Ilussion

Jo to chyba będzie jak starosta wylizynguje cały szpital.

Pewnie po upadku ten szpital będzie można kupić za 30% wartości no i nowy blok będzie komercyjny za grosze w prywatnych rękach

G
Gość
W dniu 28.05.2014 o 15:33, Gość napisał:

Generalnie to wychodzi, że chłopu się głupota w szpitalu i starostwie niepodoba i ja go popieram. Ten blok operacyjny bez komercyjnych sal operacyjnych to zwykły absurd ekonomiczny jest.I chyba tylko bo dyrektor szpitala jest chirurgiem to lansują ten nieżyciowy pomysł.Może pora przyznać się do błędu i wycofać z projektu puki się da.

może cały szpital i obie sale będą komercyjne ?

G
Gość

Generalnie to wychodzi, że chłopu się głupota w szpitalu i starostwie niepodoba i ja go popieram. Ten blok operacyjny bez komercyjnych sal operacyjnych to zwykły absurd ekonomiczny jest.

I chyba tylko bo dyrektor szpitala jest chirurgiem to lansują ten nieżyciowy pomysł.

Może pora przyznać się do błędu i wycofać z projektu puki się da.

 

G
Gość
W dniu 28.05.2014 o 05:51, ANTY EKONOMIA napisał:

Dlaczego inwestujecie w ten nieopłacalny blok operacyjny w szpitalu? A można było zacząć od remontu dochodowego oddziału chorób płuc i gruźlicy należy on do starostwa a szpital go tylko dzierżawi.Należało również wyremontować pomieszczenia, w których działają dochodowe poradnie specjalistyczne w budynku koło Urzędu Skarbowego - budynek ten należy do starostwa. Można było zadbać o intensywniejszy rozwój POZ dziennego, który wraz z POZ nocnym stał by się bardzo dochodowym dla szpitala. Powinno się uwzględnić możliwości rozwoju szpitala w oparciu o środki europejskie dostępne w ramach RPO WKP na lata 2014-2020 - a tu nie słychać nic o planach inwestycyjnych zarządu i starostwa w tym okresie. Obecnie szpital ma znaczne opóźnienia w realizacji remontów w ramach RPO WKP na lata 2007 - 2013 bo nie potrafi ich udźwignąć choć i tak już znacznie ograniczono ich zasięg w stosunku go początkowego projektu, a na dodatek coraz bardziej realny staje się scenariusz zwrotu już wykorzystanych środków europejskich wraz z odsetkami do Unii Europejskiej. Starosta ani Zarząd nie ma koncepcji rozwoju szpitala na lata 2014-2020 za  unijne pieniądze. Czyni się tyko fantazyjne inwestycje w blok operacyjny dla nieopłacalnych oddziałów zabiegowych (chirurgia, ginekologia i noworodki) a konieczność utrzymywania tego bloku jeszcze bardziej pogorszy wynik oddziałów zabiegowych.Należy przy tym zwrócić uwagę na ogólnopolskie plany NFZ co do "mapowania " oddziałów POŁ-GIN w wyniku czego istnieje realne zagrożenie, że w Golubiu - Dobrzyniu nie będzie od np.: 2016 roku oddziałów położniczego i noworodków, nowy blok operacyjny będzie zatem wykorzystywany tylko przez chirurgię co doprowadzi do tak ogromnych strat na tym oddziale, ze inwestycje śmiało będzie można okrzyknąć ekonomicznym absurdem pogrążającym szpital.Tylko idiota i nieuk może być tak bezmyślny, kto takich głupoli dopuścił do decydowania??? PAMIETAJCIE GDY ZMIENI SIE WŁADZA POWIATU ZA WSZYSTKO ZOSTANIECIE ROZLICZENI PRZEZ PROKURATORA.

Co tobie tak zależy na POZ???????  Pracujesz tam ??? Chirurgia się tobie wyraźnie nie podoba hmm     ?

A
ANTY EKONOMIA

Dlaczego inwestujecie w ten nieopłacalny blok operacyjny w szpitalu?

 

A można było zacząć od remontu dochodowego oddziału chorób płuc i gruźlicy należy on do starostwa a szpital go tylko dzierżawi.

Należało również wyremontować pomieszczenia, w których działają dochodowe poradnie specjalistyczne w budynku koło Urzędu Skarbowego - budynek ten należy do starostwa. Można było zadbać o intensywniejszy rozwój POZ dziennego, który wraz z POZ nocnym stał by się bardzo dochodowym dla szpitala. Powinno się uwzględnić możliwości rozwoju szpitala w oparciu o środki europejskie dostępne w ramach RPO WKP na lata 2014-2020 - a tu nie słychać nic o planach inwestycyjnych zarządu i starostwa w tym okresie.

 

Obecnie szpital ma znaczne opóźnienia w realizacji remontów w ramach RPO WKP na lata 2007 - 2013 bo nie potrafi ich udźwignąć choć i tak już znacznie ograniczono ich zasięg w stosunku go początkowego projektu, a na dodatek coraz bardziej realny staje się scenariusz zwrotu już wykorzystanych środków europejskich wraz z odsetkami do Unii Europejskiej. Starosta ani Zarząd nie ma koncepcji rozwoju szpitala na lata 2014-2020 za  unijne pieniądze. Czyni się tyko fantazyjne inwestycje w blok operacyjny dla nieopłacalnych oddziałów zabiegowych (chirurgia, ginekologia i noworodki) a konieczność utrzymywania tego bloku jeszcze bardziej pogorszy wynik oddziałów zabiegowych.

Należy przy tym zwrócić uwagę na ogólnopolskie plany NFZ co do "mapowania " oddziałów POŁ-GIN w wyniku czego istnieje realne zagrożenie, że w Golubiu - Dobrzyniu nie będzie od np.: 2016 roku oddziałów położniczego i noworodków, nowy blok operacyjny będzie zatem wykorzystywany tylko przez chirurgię co doprowadzi do tak ogromnych strat na tym oddziale, ze inwestycje śmiało będzie można okrzyknąć ekonomicznym absurdem pogrążającym szpital.

Tylko idiota i nieuk może być tak bezmyślny, kto takich głupoli dopuścił do decydowania??? PAMIETAJCIE GDY ZMIENI SIE WŁADZA POWIATU ZA WSZYSTKO ZOSTANIECIE ROZLICZENI PRZEZ PROKURATORA.

z
zaniepokojony

No to niech budują ten nowy blok dla nieopłacalnych oddziałów zabiegowych i niech z tego powodu szpitalowi rosną koszty.

Nie w ten sposób dalej rozwijają szpital i niech blokują mu jak mogą pozyskiwanie pieniędzy z usług komercyjnych bo po co ma szpital zarabiać na siebie. A co tam jak się pogorszy sytuacja finansowa szpitala to starostwo coś wylizynguje np. nowy blok operacyjny i kasa się znajdzie i byle do wyborów i tak ten hoholi taniec będzie trwał a szpital będzie dogorywał i tylko samozachwyt władzy będzie jeszcze większy.

 

I tylko żal patrzeć jak przepada szansa na zrealizowanie remontów w szpitalu w ramach rozpoczętego przed laty projektu z RPO i zbliża się widmo konieczności zwrotu dotychczas pozyskanych środków wraz z odsetkami.

 

I tak karuzela, karuzela szpital się kręci i umiera.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska