Zobacz wideo: Te bydgoskie firmy na pewno znają wszyscy!
Ogniwa wodorowe już w Bydgoszczy
Do Bydgoszczy dotarły również kluczowe komponenty, w tym ogniwa wodorowe. Premiera lokomotywy wodorowej Pesy odbędzie się we wrześniu podczas tegorocznych Targów Kolejowych Trako.
Lokomotywa wodorowa może ciągnąć składy do nawet 3200 ton
Lokomotywa wodorowa powstaje na bazie lokomotywy manewrowej SM42. Jest realizowana we współpracy z PKN Orlen i Orlen Koltrans. Pesa pozyskała również wielu partnerów technologicznych wspierających ten projekt , m.in. ABB i TSA.
Lokomotywa będzie miała zachowaną pierwotną charakterystykę trakcyjną, więc może ciągnąć składy do nawet 3200 ton.
Lokomotywa SM42 6Dn jest manewrową lokomotywą 4-osiową z silnikami trakcyjnymi o mocy 4x180kW. Dedykowana jest szczególnie na rynek polski, ponieważ zastosowane rozwiązania konstrukcyjne uwzględniają specyficzne warunki polskiej infrastruktury kolejowej. Lokomotywa posiada nowoczesny napęd z 2 przekształtnikami trakcyjnymi chłodzonymi cieczą.
Napęd wodorowy także w pociągach?
Każdy przekształtnik zasila jeden wózek czyli dwa silniki trakcyjne. System pojazdu wyposażony jest w hamulec elektrodynamiczny odzyskowy.
Pesa pracuje również nad implementacją napędu wodorowego do pasażerskich pojazdów szynowych.
