
Odcinek nr 4 drogi S5 od Tryszczyna do Białych Błot jest w zasadzie zakończony i oddany do użytkowania. Nawierzchnia na od Tryszczyna do Pawłówka wymaga jednak jeszcze dodatkowych prac, dlatego do osiągnięcia odpowiednich właściwości drogi utrzymane będzie ograniczenie prędkości do 80 km na godz.
Wykonawca wprowadza jeszcze poprawki i porządkuje teren, ale i tu znów odczuwalny jest sezon zimowy, który wpływa na tempo prac.

- Na odcinku S5 Białe Błota-Szubin wykonawca także może realizować roboty, ale jak wspomniałam wcześniej musi uwzględniać reżimy technologiczne wynikające z niekorzystnych warunków atmosferycznych – precyzuje Kinga Puchowska.

23 grudnia 2021 r. wprowadzona została czasowa zmiana w organizacji ruchu w rejonie węzła Rynarzewo. Zlikwidowano tymczasowe rondo na trasie głównej oraz przełożono ruch lokalny na drogę DD1.
Do końca roku wykonawca chciał zakończyć prace na trasie głównej – wypełnić ekrany akustyczne i ogrodzenia, a później skupiać się na oddaniu do ruchu węzła Rynarzewo. W tym rejonie ruch odbywa się wahadłowo, sterowany sygnalizacją świetlną.

Na rozpatrzenie czeka kolejny projekt dla objazdu w rejonie budowy drugiego ronda na węźle Rynarzewo (tym razem bez wahadła).