Nastepnie:
- składasz wniosek o wydanie zaświadczenia,
- otrzymujesz elektroniczne zaświadczenie w postaci pliku,
- pobierasz plik z zakładki „Dokumenty otrzymane”,
- plik przekazujesz do instytucji, która tego wymaga, np. pocztą elektroniczną, na nośniku danych czy za pośrednictwem systemu tej instytucji.
Jakie zaświadczenia możesz otrzymać w e-US?
- o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF);
- o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DFU);
- o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości (ZAS-W).
- Aktualnie 73 proc. zaświadczeń o dochodach i 54 proc. zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach jest wydawanych w serwisie w ciągu kilku minut - podkreśla Kinga Błaszczyńska, rzeczniczka Izby Administracji Skarbowej.
Bez opłaty skarbowej!
Zaświadczenia wydawane w e-US nie podlegają opłacie skarbowej.
Jak bank czy uczelnia sprawdzą autentyczność zaświadczenia?
pracownik instytucji korzystającej z zaświadczenia otrzymuje je w formie pliku
- plik zawiera podpis elektroniczny w postaci:
- o kwalifikowanej pieczęci Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS),
- o kwalifikowanego podpisu elektronicznego upoważnionego pracownika urzędu skarbowego
- do zweryfikowania podpisu w e-zaświadczeniu służy usługa na portalu PUESC. Kliknij w nią!
- raport z weryfikacji wraz z zaświadczeniem można wydrukować i dołączyć do akt prowadzonej sprawy.
Zaświadczenia elektroniczne wydawane w e-US powinny być traktowane na równi z dokumentami papierowymi.

Wideo