Podczas odbywających się w Szwecji zimowych jazd i30 N, Thierry Neuville – kierowca WRC Hyundai Motorsport, testował samochód m.in. na zamarzniętym jeziorze. Towarzyszący jazdom próbnym inżynierowie mogli od razu uzyskać bezpośrednią opinię dotyczącą właściwości jezdnych i osiągów auta.
“Tak wiele osób z niecierpliwością czeka na ten samochód, dlatego tym bardziej cieszy mnie możliwość jego testowania. Inżynierowie Hyundaia świetnie dopracowali skrzynię biegów i mechanizm różnicowy. Auto ma dobrą trakcję i przyczepność na śliskiej powierzchni oraz jest łatwe w obsłudze. Kierowca będzie miał z pewnością wrażenie prowadzenia samochodu rajdowego” – powiedział Thierry Neuville.
Hyundai zorganizował zimowe testy w szwedzkim Arjeplog, aby dopracować dynamikę auta i systemy wspomagające. System stabilizacji pojazdu (ESC), mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD), układ kierowniczy, amortyzatory, zawieszenie i opony – wszystkie te elementy testowane są w ekstremalnych warunkach pogodowych, w temperaturze poniżej 30 stopni Celsjusza.