
W diagnozie depresji mogą także pomóc media społecznościowe. Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda przeanalizowali ponad 40 tysięcy zdjęć ze 166 profili. 71 spośród badanych użytkowników portalu miało zdiagnozowaną depresję.
Osoby zmagające się z depresją były zdecydowanie bardziej aktywne na Instagramie. Publikowały o wiele częściej, niż inni.

Chorzy na depresję używali mniej filtrów, a te na które się decydowali były bardziej subtelne. Dodatkowo osoby, które cierpią na depresję, znacznie częściej dodawały selfie. Rzadko publikowały zdjęcia, które ukazywały całą sylwetkę lub była na nich większa grupa ludzi.

Depresja stanowi coraz większy problem społeczny. Według zaktualizowanego raportu Narodowego Funduszu Zdrowia, w Polsce zmaga się z nią już ok. 1,2 mln osób. Zwraca uwaga szczególnie fakt, że rośnie liczba osób poniżej 18. roku życia, które zrealizowały receptę na refundowane leki przeciwdepresyjne.