1 z 13
Przewijaj galerię w dół
Czy do wykonywania zawodu w dzisiejszych czasach...
fot. Pixabay.com

Czy do wykonywania zawodu w dzisiejszych czasach potrzebujemy mieczy świetlnych? Czy naturalnym awansem ze stanowiska “Retail Jedi” jest zamiana w Master Yodę? Nowoczesne firmy prześcigają się w tworzeniu wymyślnych nazw stanowisk, aby dodać sobie prestiżu lub ściągnąć do siebie talenty. Czy rzeczywiście tak to działa? Jak sprawdził InterviewMe, aż 82 proc. badanych nie rozumie wszystkich nazw stanowisk zawartych w ofertach pracy. 53 proc. kandydatów rezygnuje z aplikowania na ofertę pracy, która zawierała obco brzmiącą nazwę stanowiska. Prawie 70 proc. poszukujących pracy twierdzi, że oferty pracy w Polsce powinny być napisane po polsku, a 86 proc. badanych nie ufa temu, co obiecuje ogłoszenie o pracę. Social Media Trailblazer, Corporate Magician czy Ninja IT - to tylko niektóre z nazw, które Polacy próbują rozszyfrować szukając pracy.

Poznaj przykłady dziwnych nazw stanowisk...

2 z 13
Enigmatyczne nazwy stanowisk zawarte w ofertach pracy rzadko...
fot. Pixabay.com/zdjęcie ilustracyjne

Enigmatyczne nazwy stanowisk zawarte w ofertach pracy rzadko już dziwią. Podobno powstały po to, by zainteresować milenialsów i zachęcić ich do aplikowania do pracy. Pytanie jednak, czy takie metaforyczne określenia są w ogóle dla kogoś zrozumiałe.

Wyniki ankiety Interviewme pokazują, że większość szukających pracy — bez względu na wiek, płeć, czy wykształcenie — zupełnie nie orientuje się w dziwnym, acz modnym, HR-owym nazewnictwie stanowisk.

Oto przykłady takich nietypowych nazw stanowisk...

1. Talent Delivery Specialist - 70,21 proc. badanych nie rozumie, co to znaczy.

Wśród młodych ludzi (do 23 roku życia) znaczenia tej nazwy nie zna 62 proc. badanych, a wśród osób powyżej 55 roku życia, aż 78 proc.

3 z 13
2. Media Distribution Officer - 64,12 proc. badanych nie...
fot. Pixabay.com/zdjęcie ilustracyjne

2. Media Distribution Officer - 64,12 proc. badanych nie rozumie, co to znaczy.

Wśród młodych ludzi (do 23 roku życia) znaczenia tej nazwy nie zna 45 proc. badanych, a wśród osób powyżej 55 roku życia, aż 77 proc.

Media Distribution Officer to pojęcie, którego nie rozumieją najczęściej osoby z wykształceniem średnim (67 proc.) i wyższym (63 proc.). Niecałe 60 proc. badanych z wykształceniem podstawowym i 55 proc. z zasadniczym przyznaje się do tego, że nie wie, czym zajmuje się osoba na takim stanowisku.

4 z 13
3. Digital Overlord - 78,56 proc. badanych nie rozumie, co...
fot. Pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne

3. Digital Overlord - 78,56 proc. badanych nie rozumie, co to znaczy.

Częściej do niezrozumienia tej nazwy stanowiska przyznają się kobiety (83 proc.) niż mężczyźni (75 proc.).

Pozostało jeszcze 8 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

AI nie jest zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji. Każdy może z niej korzystać

AI nie jest zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji. Każdy może z niej korzystać

Tak zmieniała się Roxie Węgiel rok po roku. Ze skromnej nastolatki w seksbombę!

Tak zmieniała się Roxie Węgiel rok po roku. Ze skromnej nastolatki w seksbombę!

Zobacz również

Tak zmieniała się Roxie Węgiel rok po roku. Ze skromnej nastolatki w seksbombę!

Tak zmieniała się Roxie Węgiel rok po roku. Ze skromnej nastolatki w seksbombę!

Szansa na szybszy rozwój. Biuro PAIH w Bydgoszczy otwarte i daje nowe możliwości

Szansa na szybszy rozwój. Biuro PAIH w Bydgoszczy otwarte i daje nowe możliwości