https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toruń. Na Polnej zniknie wąskie gardło

(WG)
Kto przebuduje ul. Polną?
Kto przebuduje ul. Polną? sxc.hu
Sześciu oferentów walczy o przebudowę ul. Polnej. Najbliżej podpisania kontraktu na modernizację odcinka między Grudziądzką a Chrobrego jest spółka Strabag, który za zadanie zażądał 10,3 mln zł.

Najdroższą ofertę złożył bydgoski Betol (prawie 12,1 mln zł). Lukratywnym zadaniem byli też zainteresowani: PRD Toruń (10,5 mln zł), Pol-Dróg (10,7 mln zł), Skanska (11,6 mln zł) oraz Eurovia Polska (11,7 mln zł).

Zwycięzcę poznamy w najbliższych dniach. - Oferty są badane pod kątem formalno-prawnym - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik MZD. Drogowcy chcą poszerzyć jezdnię do czterech pasów (po dwa w każdą stronę), przebudować krzyżówki, ułożyć chodniki i ścieżkę rowerową. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, droga ma być gotowa do końca września 2012 r.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janh Doe
" Polskie władze mają tendencję do reakcji nie na sytuację problemową a katastrofalną.
Jak się wydaje uruchomienie strachu jako motywacji decyzyjnej będzie niezbędne, należy utrudniać sytuację na drogach miejskich. Należy podjąć opisane niżej kroki by do tego nie doszło." sporządził WYG International KRS 0000159877 Sąd Rejonowy dla m.st Warszawy.

to jest niemożliwe, bez przesady
d
duda
a my mieszkańcy, aby dostać się na Podgórz, Stawki i Rudak, będziemy jeździć przez bydgoszcz, bo szybciej.
A co do Polnej, to w końcu "fachowcy" wzięli się do roboty. Z myśleniem, niestety, w mzd jest bardzo ciężko. Trasa Średnicowa powinna być poprowadzono w linii ul Polnej, od Równinnej do Okrężnej.
C
Citizen
Porozumienie Infrastrukura Toruń (PIT) juz dawno postulował aby nie odkładać tej, w sumie drobnej, inwestycji.
czejkało czekało - aż przed wyborami się doczekało ..

Trasa, która powinna przejąć ruch w linii W-Z, powinna od dawna być realizowana w ciągu ul. Polnej oraz ul. Wielki Rów, jednak zgodnie z planem obecnego zarządu miasta, w celu ułatwienia pozyskiwania zewnętrznego finansowania inwestycji drogowych, należy utrudniać sytuację na drogach miejskich. Teza taka znajduje potwierdzenie w opracowaniu sporządzonym na zlecenie zarządu miasta przez jednego z doradców cytat: " Najważniejszym zadaniem będzie uzmysłowienie (pokazanie) sytuacji katastrofalnej decydentom. (Rząd RP) W tym miejscu - naszym zdaniem - wystąpiła słabość komunikacyjna, którą przed wyborami należy poprawić. Polskie władze mają tendencję do reakcji nie na sytuację problemową a katastrofalną. Mieliśmy przykład tego w Szczecinie, gdzie dopiero dramatyczna interwencja władz miasta (podobno zresztą oparta na odbiegającym od rzeczywistości przedstawieniu sytuacji) uświadomiła władzom centralnym (Warszawie), że niedługo z lewego na prawy brzeg odry będzie się podróżowało przez Niemcy, spowodowała wyasygnowanie środków na remont kluczowej przeprawy drogowej.
Jak się wydaje uruchomienie strachu jako motywacji decyzyjnej będzie niezbędne, należy utrudniać sytuację na drogach miejskich. Należy podjąć opisane niżej kroki by do tego nie doszło." sporządził WYG International KRS 0000159877 Sąd Rejonowy dla m.st Warszawy.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska