https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toruń słynny z pierników, Mikołaja Kopernika i z... korków? [interaktywne wyniki badań korkowo.pl]

Korkowo.pl / oprac. mw-g
W Toruniu się nie rozpędzisz... Kolejne badanie serwisu Korkowo.pl nie pozostawia wątpliwości - gród Kopernika nie należy do najszybszych w Polsce.
W Toruniu się nie rozpędzisz... Kolejne badanie serwisu Korkowo.pl nie pozostawia wątpliwości - gród Kopernika nie należy do najszybszych w Polsce. Grzegorz Olkowski
W Toruniu się nie rozpędzisz... Kolejne badanie serwisu Korkowo.pl nie pozostawia wątpliwości - gród Kopernika nie należy do najszybszych w Polsce.

Badanie serwisu Korkowo.pl miało sprawdzić, jak toruńscy kierowcy poruszali się po mieście w ciągu dnia. Przeanalizowano prędkości, jakie osiągali w maju 2015 roku w różnych odległościach od centrum.

Przeczytaj również: Jeśli nie auto, to co? Sprawdziliśmy, czym najlepiej jeździć po Toruniu

Wyniki dla większości miast nie były zaskakujące: im bliżej ścisłego centrum, tym bardziej kierowcy muszą zwolnić. Najszybciej przez śródmieście można przejechać o godzinie 7.00 i 18.00 - wtedy średnia prędkość wynosi 30 km/h. O ok. 4 km/h mniej jeżdżą kierowcy w najwolniejszym momencie dnia, czyli o godzinie 15.00. Ta godzina jest również jedną z najgorszych jeśli chodzi o odległość do 5 km od śródmieścia: kierowcy jadą wtedy ze średnią prędkością 34
km/h (podobnie o godzinie 11.00 i 12.00). Największą średnią prędkość w tym rejonie zanotowano o godzinie 18.00 i osiągnęła ona 38 km/h. Nieco bardziej można rozpędzić samochód zwiększając odległość od centrum do 10 km, chociaż w ciągu dnia średnia prędkość nie przekroczyła tam 50 km/h: wahała się między 43 km/h (o godzinie 15:00), a 46 km/h w godzinach porannych i późnym popołudniem.

Specjaliści z serwisu korkowo.pl sprawdzili także, jak zmieniła się sytuacja na toruńskich drogach w porównaniu z innymi wybranymi miesiącami. Przeanalizowano wyniki średnich prędkości w maju 2014 i 2015 roku oraz w grudniu 2014 roku. Biorąc pod uwagę ścisłe centrum w maju 2015 roku, średnia prędkość spadła zaledwie o 1 km/h w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, ale wynosiła tyle samo, ile w grudniu (średnio 28 km/h przez cały dzień).

Miedzy majem a grudniem 2014 roku w odległości do 5 km od centrum zanotowano spadek średniej prędkości o 2 km/h, jednak już wiosną tego roku kierowcy przez cały dzień jeździli średnio 36 km/h. O średnio 2 km/h wolniej niż w maju ubiegłego roku kierowcy jeździli wiosną 2015.

- Toruń jest miastem, gdzie nieznaczne spadki prędkości nie są mocno odczuwalne - mówi Agnieszka Kaźmierczak z korkowo.pl. - Jednak wyniki średnich prędkości na pewno nie uplasują miasta w czołówce tych najszybszych. W ostatnich badaniach widać spadek średnich prędkości w miastach, a jedną z przyczyn może być stale rosnąca liczba samochodów na polskich drogach. Nic nie wskazuje, żeby miało się to zmienić - dodaje Kaźmierczak.

(Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik oraz Yanosik dla Firm umieszczonych w pojazdach poruszających się w po Toruniu w wybranych miesiącach (maj 2014, grudzień 2014 i maj 2015) oraz w wybranych godzinach w maju br. (7.00-18.00). Pod uwagę brano prędkości osiągane w różnych promieniach od ścisłego centrum.)

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
ha-ha

Z tym M.Kopernikiem to to pokrzyżackie miasteczko robi sobie niezłe "jaja"?

Kompernik tak go "pokochał",ze zwiał jako dziecko ,nigdy więcej nie odwiedził ,walczył z jego założycielami krzyżakami-,którymi tak się przechwalają, nie ma tutaj po nim żadnych autentycznych pamiątek,nic toruńczykom nie przekazał,nie zapisał w testamenckie?

 

Tymczasem ŁoNe nic tylko "gród Kopernika", zamiast ŁoJCa Rydzyka?

j
jas

.....zamiast skrzyzowan z rozbudowana sygnalizacja swietlna /jakie koszty/ budowac wzorem krajow np.Holandia,Belgia -ronda turbinowe.Takie ronda sa tansze i bezpieczne.O co chodzi ????

h
hehehe

Elkard postawi więcej sygnalizacji świetlnych i to rozwiąże problem korów.

t
toren
W dniu 04.08.2015 o 21:40, kierowca napisał:

pytam się autora artykułu... jak średnia prędkość w mieście ma przekroczyć 50 km/h jak, poza paroma wyjątkami np. Szosa Lubicka, w całym mieście jest ograniczenie prędkości do 50 km/h

sa odcinki nawet 70 km/h nie tylko na lubickiej  proponuje przejechac sie do torunia, nawet stary most ma 60 km /h

t
torunczyk

W mojej ocenie w Toruniu jest coraz gorzej  jezeli chodzi o płynność ruchu Al . solidarnosci po przebudowie korki wieksze jak były , platforma przesiadkowa ,gdzie korkuja sie autobusy i tramwaje  , zielone fale których nie ma itd .Jedyna rzecza ktora wzrasta ,to ilośc przemądrzałych urzedników MZD i in    , którzy biora kase i mówia że sie na wszystkim znają 

k
kierowca

pytam się autora artykułu... jak średnia prędkość w mieście ma przekroczyć 50 km/h jak, poza paroma wyjątkami np. Szosa Lubicka, w całym mieście jest ograniczenie prędkości do 50 km/h

s
stefan

Bo władze torunia idą na ilość wolą narozlewać jak najwięcej asfaltu po ziemi, zamiast zainwestować w tunele, czy wiadukty. I teraz mamy co 200m skrzyżowania ze światłami na prawie wszystkich ulicach.

H
HGW
Proponuję przejażdżkę ulicą Broniewskiego od Sienkiewicza i dalej do castoramy - co 100 metrów światła, oczywiście niemal zawsze wszystkie czerwone. Zaiste, geniusz toruńskich drogowcòw jest niezmierzony...
t
tantrum

Jakieś 50 lat temu na Zachodzie zauważono, że poszerzania ulic prowadzi w szybkim tempie do zakorkowywania się poszerzonych ulic oraz powstawania korków tam, gdzie ich do tej pory nie było. Wyniki badań zachodnich inżynierów drogownictwa najwyraźniej nie dotarły do Polski i Toruń brnie w bardzo kosztowny program poszerzania dróg, który wcale nie poprawia warunków jeżdzenia samochodem, a do tego pogarsza korzystanie z toruńskich ulic na piechotę. Natomiast komunikacja miejska w Toruniu kuleje, a to od niej powinno rozpoczynać się rozwiązywanie problemów komunikacyjnych.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska