Pan Jerzy z dużą uwagą śledzi budowę nowego mostu i tras dojazdowych. Ze zdziwieniem przyglądał się pracom w tunelu, który powstaje pod pl. Daszyńskiego. Połączy on przeprawę z ul. Wschodnią. - To zaskakujące, że w tunelu są dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każdy, a zaraz za wyjazdem z niego, już na Wschodniej droga zwęża się do dwóch pasów - wskazuje Szulc. - Nie mogłem uwierzyć, jak to zobaczyłem z bliska. To absurd! W 700-milionowym projekcie drogowcy zafundowali kierowcom wąskie gardło.
Wąski wyjazd z tunelu
Wybraliśmy się na pl. Daszyńskiego. Potwierdziły się obawy naszego Czytelnika. Piesi i rowerzyści korzystają już z chodnika nad tunelem - w pobliżu budynku Zakładu Doskonalenia Zawodowego. Stamtąd najlepiej widać wyjazd oraz wjazd w ul. Wschodnią. Wzdłuż niego powstał wysoki mur, który zwęża się zaraz za wyjazdem z tunelu.
- Nie trzeba być inżynierem, aby dojść do wniosku, że w tym miejscu trasa wschodnia może się korkować - mówi Szulc. - Ten układ powinien być projektowany na lata, a nie doraźnie.
Ale to nie jedyny torunianin, który wskazał na ten problem. Na stronie projektu mostowego - most.torun.pl - internauta "Szymon" zapytał MZD o to, czy wylot z tunelu będzie składać się z dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu. Jak brzmiała odpowiedź? Drogowcy wskazali, że ten etap inwestycji obejmuje pl. Daszyńskiego i "włączenie się do istniejącej infrastruktury ul. Wschodniej, tj. za wylotem z tunelu nastąpi zwężenie z jezdni dwupasowej, która jest zaprojektowana na całej trasie głównej, do jednego pasa ruchu w ul. Wschodniej". Okazuje się też, że kolejny etap - od pl. Daszyńskiego do Grudziądzkiej - który jest w fazie koncepcji, "zakłada przebudowę ul. Wschodniej do dwupasowej, w tym także przebudowę odcinka wjazdu do tunelu dla stworzenia możliwości budowy jezdni dwupasowej". Tymczasem jeszcze nie wiadomo, kiedy może rozpocząć się budowa następnego odcinka trasy. Zadanie wciąż widnieje na liście rezerwowej w wieloletniej prognozy finansowej. Wstępnie zaplanowano, że realizacja ma ruszyć w 2014 r. i pochłonąć 352,7 mln zł.
Radny: to niebezpieczne rozwiązanie
- Problem zwężającego się tunelu na wylocie z mostu jest podnoszony od kilku lat przez różne środowiska - podkreśla Maciej Cichowicz, radny PO. - To potencjalnie niebezpieczne rozwiązanie. Kierowcy poruszający się po czteropasmowym moście nagle wjeżdżają do tunelu, gdzie następuje likwidacja jednego pasa ruchu. Czym może się to skończyć takie zwężenie, gdy wokół jest beton i ściany? Tunele są wystarczająco niebezpieczne bez zwężania, o czym może świadczyć pomnik księżnej Diany w Paryżu. Tam nie było zwężenia - komentuje radny. - Czy takie rozwiązanie jest najkorzystniejsze finansowo? Nie mam pewności. Chyba, że MZD przewiduje tak małe natężenie pojazdów w tym kierunku, że nie widzi potrzeby budowy drogi w układzie dwujezdniowym. Tylko w takim razie, po co olbrzymia inwestycja w postaci budowy estakady koło Dworca Wschodniego, dla trasy od Grudziądzkiej do Skłodowskiej-Curie.
Co na to MZD? Drogowcy przez tydzień przygotowywali nam odpowiedzi na kilka pytań. Dostaliśmy je wczoraj. Dowiedzieliśmy się niewiele więcej niż internauta. W odpowiedzi czytamy: "Projekt <
Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!