Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toruń. Urząd Marszałkowski ociąga się z wypłatą pieniędzy

(km)
Stowarzyszenia nie są zadowolone ze współpracy z urzędem
Stowarzyszenia nie są zadowolone ze współpracy z urzędem Lech Kamiński
- To, z jaką niekompetencją spotykamy się w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu jest przerażające - denerwują się w stowarzyszeniu. - Na rozliczenie wniosku o płatność czekamy miesiącami, a opiekun projektu nie reaguje.

Nasi rozmówcy chcą pozostać anonimowi. - Lepiej być ostrożnym, powiem szczerze, że obawiam się dodatkowych problemów, np. kontroli - argumentuje X.

Pan X na realizację projektu z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostał, na razie na papierze, 40 tys. zł. Faktycznie otrzymał połowę, a projekt już się skończył. - Żeby pokryć wszystkie koszty musiałem zaciągnąć dwie pożyczki! - mówi zdenerwowany.

Przeczytaj także: W samo południe: Marszałek Całbecki porządzi w pałacu
Na drugą część pieniędzy X może liczyć po rozliczeniu I transzy. Co z nią? Nie wiadomo. - Rozliczenie jej złożyłem w Urzędzie Marszałkowskim w pierwszej połowie grudnia, ale do teraz nie otrzymałem żadnego pisemnego potwierdzenia. Nie wiem czy wszystko jest w porządku, czy może coś należy poprawić? Na e-maile mój opiekun projektu nie reaguje. Przez telefon zbył mnie słowami, że "nie jest na odpowiadanie na maile". Jak przekonuje X, w takiej sytuacji jak on znajduje się wiele osób. My rozmawialiśmy z kilkoma.

Pani Y, urzędniczka z jednej z gmin, która społecznym projektem zajmuje się "po godzinach" mówi: - Wnioski o płatność wysłałam we wrześniu ub.r. i w styczniu tego. Do tej pory nic się nie dzieje. Poruszam się po omacku. Dobrze, że mam wyrozumiałe szefostwo i mogę "kredytować" projekt pieniędzmi z budżetu samorządu. Pierwszy raz w życiu spotkałam się z takim brakiem kompetencji.
Pani Z w letnie wakacje prowadziła półkolonie dla dzieci. Zadłużyła się na 10 tys. zł. Wniosek końcowy złożyła w urzędzie pod koniec września 2011. Do dziś nie ma go zatwierdzonego.

Wiadomości - Toruń

Adam Szponka, z-ca dyrektora Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Marszałkowskiego przyznaje, że wie o opóźnieniach w wypłacie kolejnych transz. Dodaje jednak: - Jeżeli beneficjent zgłasza opiekunowi, że ma dziurę finansową, to opiekun powinien zachować się elastycznie i tak ustalić harmonogram pracy, aby w pierwszej kolejności pomóc tym, którzy najbardziej tego potrzebują.

Jak zapewnia dyrektor, dokładnie przyjrzy się pracy opiekuna, na którego zgodnie narzekali nasi Czytelnicy. W urzędzie zdecydowano także, aby jeszcze w tym tygodniu uruchomić monitorowany przez szefów opiekunów adres e-mailowy dla wszystkich beneficjentów realizujących projekty: [email protected]. - To będzie wspólna furtka dla tych kierowników projektów, którzy nie wiedzą komu zadać pytanie, albo mają problemy z uzyskaniem odpowiedzi - mówi.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska