Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toruń walczy o turystów. Będą się promować w Trójmieście!

(Awe)
Młodych turystów w mieście nie brakuje. Ale jak przyciągnąć poważnych biznesmenów z całej Polski?
Młodych turystów w mieście nie brakuje. Ale jak przyciągnąć poważnych biznesmenów z całej Polski? Lech Kamiński
Przygotowania do nowego sezonu idą pełną parą. Cele na ten rok? Rozwinąć turystykę biznesową i przyciągnąć odwiedzających z innych dużych miast w Polsce. - Będziemy się promować w Trójmieście - zapewniają urzędnicy.

Sezon w tym roku ruszyć ma 10 maja, przygotowaniem otwarcia ma się zająć urząd marszałkowski. Tym razem będzie trochę inaczej niż zwykle, bo przy okazji otwarta zostanie Trasa Nadwiślańska. - W Toruniu, ale i w Bydgoszczy, Grudziądzu oraz Włocławku odbędą się rodzinne przejazdy szlakiem rowerowym - mówi Marcin Habel, naczelnik wydziału turystyki w urzędzie marszałkowskim. - Na mecie odbędą się pikniki, gdzie będą promowane atrakcje turystyczne województwa. Chcemy, by w tym dniu w całym województwie 4 tys. osób wsiadło na rowery.

A co po otwarciu?

Przyciągać biznesmenów

Z turystyką młodzieżową miasto nie ma większego problemu. Co roku do Torunia zjeżdżają setki wycieczek szkolnych. Ale zwykle nie zostają na noc.

Czytaj: Goście chętniej zostają u nas na noc

Co innego turystyka biznesowa, na którą nacisk położyć chce Lokalna Organizacja Turystyczna. - Chcemy rozruszać ten segment turystyki - przyznaje Ryszard Kruk, prezes toruńskiej LOT. - Pomóc w tym mogą inwestycje miejskie: centrum kulturalno-kongresowe na Jordankach czy hala widowiskowo-sportowa przy ul. Bema. Zależy nam na tym, by przyciągnąć tam ludzi biznesu - na przykład organizując targi czy duże konferencje. Branża hotelowa czeka z nadzieją na zakończenie inwestycji, bo mogą iść za tym wymierne zyski. Sala, w której można zorganizować konferencję na ponad tysiąc osób, może przyciągnąć ludzi z całej Polski.

LOT jest na etapie składania wniosku o dofinansowanie z unijnych funduszy, które pomoże stworzyć spójną strategię dla turystyki biznesowej Torunia. - Chcemy być platformą, na której mogą się spotkać hotelarze z całego miasta i uzgodnić wspólne cele - wyjaśnia Ryszard Kruk. - Bo uda się tylko wtedy, gdy będziemy działać razem.

Autostradą do Torunia

Miasto chce również wykorzystać autostradę. - Będziemy kontynuować promocję w Trójmieście ze szczególnym naciskiem na Sopot, który w sezonie letnim gości turystów z całej Polski. Dzięki autostradzie A1 w Toruniu można znaleźć się w nieco ponad godzinę. Taką samą zależność wykorzystamy zachęcając mieszkańców Łodzi - zapewnia Andrzej Pietrowski, p.o. dyrektora wydziału promocji toruńskiego magistratu.

- Na pewno nie wszystko jeszcze zostało zrobione, jeśli chodzi o promowanie Torunia w innych miastach - uważa prezes toruńskiej LOT. - Można się zastanowić, jak lepiej wykorzystać potencjał autostrad - do Gdańska i do Łodzi. Można pojechać na targi do Trójmiasta i w ten sposób się zareklamować, ale można też zorganizować jakąś akcję promocyjną. Zrobił to w zeszłym roku Gdańsk - miasto większe od Torunia, z większą liczbą odwiedzających, a przecież zawalczyło o turystów z Torunia. Mamy odpowiednią strategię, trzeba ją teraz realizować.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska