Samochody ruszyły! Most w Toruniu oddany do użytku [zdjęcia, wideo]
Jak torunianie, którzy jechali już przeprawą, oceniają trasę mostową? Reakcje są bardzo różne. Wielu naszych Czytelników wskazuje, że widać znaczną poprawę. - Poniedziałek, godz. 16, na jednym i drugim moście, a zwłaszcza na drogach dojazdowych nie ma korków - cieszy się Marcin Grabowski z Podgórza. - Do domu dojechałem w 10 minut, a nie pół godziny. Mam jedno zastrzeżenie. Na estakadzie na lewym brzegu, w kierunku ul. Łódzkiej jest nierówna nawierzchnia. Mocno trzęsie.
Podobne uwagi zgłosili nam kolejni Czytelnicy: "miota samochodem raz w górę, raz w dół", "most jest pofałdowany". Ale to tylko część zastrzeżeń. Kolejne dotyczą m.in. ronda na ul. Łódzkiej. - Dlaczego nie został otwarty bajpas w kierunku centrum, za pomocą którego można by ominąć rondo? - pyta nasz Czytelnik ze Stawek. Kłopotliwy okazał się też przejazd przez skrzyżowanie Wschodniej i Rydygiera. Jeszcze do wczoraj pierwszeństwo mieli tam kierowcy skręcający w lewo z Rydygiera we Wschodnią lub jadący na Rubinkowo - ze Wschodniej na Rydygiera. Teraz pierwszeństwo przejazdu mają poruszający się Wschodnią. Mimo to wielu kierowców jeździ na pamięć. - Kierowcy w ogóle nie zwracają uwagi na nowe znaki i wymuszają pierwszeństwo - podkreśla pan Mariusz z Rubinkowa. - Dobrze, że przy wyjeździe z Rydygiera zostały wygrodzone pasy dla jadących w lewo i prawo. Drogowcy powinni włączyć sygnalizację. To ułatwi przejazd.
Przeczytaj także: Samochody ruszyły! Most w Toruniu oddany do użytku [zdjęcia, wideo]
Co na to miasto? - Sytuacja na rondzie przy ul. Łódzkiej poprawi się dopiero po rozbudowie ul. Łódzkiej o dodatkową, dwupasmową nitkę - tłumaczy Marcin Kowallek, szef wydziału gospodarki komunalnej magistratu. - Dla bezpieczeństwa ruchu nie otworzyliśmy bajpasu.
Jej budowa ma ruszyć w 2014 r. W najbliższych dniach drogowcy uruchomią sygnalizację świetlną na zbiegu Rydygiera i Wschodniej. Co z pofałdowanym asfaltem na lewobrzeżnej estakadzie? - Nawierzchnia została wykonana zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną - tłumaczy Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik MZD. - Został tam ułożony asfalt lany, który ze względu na technologię układania i swój skład charakteryzuje się większą trwałością, ale i dużo większą szorstkością w porównaniu do tradycyjnie układnych nawierzchni asfaltowych, co może sprawiać wrażenie drgania.
Rzecznik podkreśla, że równość nawierzchni potwierdziły badania dwóch niezależnych laboratoriów. Jedno z nich zlecił wykonawca - firma Strabag, a drugie MZD, by mieć pewność prawidłowo wykonanych prac.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje