https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do dworca PKP - teraz można już wybrać wariant

Po wybudowaniu linii tramwajowej do dworca PKP organizacja ruchu w jego rejonie zmieni się nie do poznania
Po wybudowaniu linii tramwajowej do dworca PKP organizacja ruchu w jego rejonie zmieni się nie do poznania Wojciech Wieszok
W przyszłym tygodniu dowiemy się, którędy tramwaj dojedzie do dworca PKP. Na razie trwa analiza wniosków, które wpłynęły do zarządu dróg w ramach konsultacji społecznych.

Konsultacje społeczne w sprawie budowy linii tramwajowej łączącej centrum miasta z dworcem PKP zakończyły się w poniedziałek.

Analiza, raport i decyzja

- W ciągu miesiąca wpłynęły do nas 23 wnioski, które teraz będziemy analizować. Wkrótce przekażemy wszystkie projektantom - mówi Magdalena Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miasta i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Zaraz dodaje, że najpóźniej w ciągu tygodnia bydgoska firma Gotowski opracuje na podstawie wniosków specjalny raport. Jego treść zostanie w całości opublikowana na internetowej stronie drogowców: www.zdmikp.bydgoszcz.pl.

Na razie drogowcy twierdzą, że jest za wcześnie na podawanie informacji o zawartych we wnioskach uwagach. Za to dodają, że przy okazji publikacji raportu dowiemy się, który z trzech wariantów będzie realizowany. - Zaraz po jego ogłoszeniu ruszymy z całą procedurą przygotowawczą do inwestycji - zapowiada Magdalena Kaczmarek.

Trzy warianty

Przypomnijmy. Według analizy wielokryterialnej całego projektu pod uwagę brane są jeszcze trzy warianty:

- wariant 1 - "Graniczna" - zakłada poprowadzenie torów Grunwaldzką od ronda Grunwaldzkiego, Graniczną (po wschodniej stronie jezdni), nowym mostem nad Brdą i estakadą nad Unii Lubelskiej do skrzyżowania z Langiewicza i dalej Zygmunta Augusta, po północnej stronie istniejącej jezdni aż do ulicy Rycerskiej;
- wariant 2 - "Naruszewicza" - prowadzi od skrzyżowania Focha z Królowej Jadwigi, wzdłuż ulicy Naruszewicza, nowym mostem nad Brdą, Dworcową w kierunku dworca (przy prawej krawędzi jezdni) i Zygmunta Augusta (po północnej stronie jezdni) do pętli przed trasą "W-Z" (przy Rycerskiej);
- wariant 3 - "Dworcowa" - oznacza powrót tramwajów na cały odcinek Dworcowej - od Gdańskiej do dworca PKP. Do skrzyżowania z Matejki tramwaje jechałyby środkiem jezdni, a dalej tak jak w wariancie drugim: przy prawej krawędzi jezdni Dworcowej i po północnej stronie istniejącej jezdni Zygmunta Augusta.

Drogi ten tramwaj

Na realizację inwestycji miasto dostanie 10 milionów euro unijnej dotacji. Tymczasem po opracowaniu analizy wielokryterialnej okazało się, że budowa będzie dużo droższa - minimum o ponad 100 milionów złotych. Mimo to ratusz nie rezygnuje i zapowiada, że budowa ruszy w przyszłym roku. Potrwa dwa lata.

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
żeby na wstecznym nie musiały wracać hehe
G
Gość
nie chodzi o petle przy Rycerskiej bo jak wiadomo potrzebne są dwie petle)

A po co dwie pętle?!
k
kakademona
Z tych wszystkich artykułów o tramwaju do dworca i tak nie dowiedzialem sie ważnych dla mnie informacji. Takich jak: Czy bedą dwa tory czy jeden? Gdzie te tramwaje beda mialy petle? (nie chodzi o petle przy Rycerskiej bo jak wiadomo potrzebne są dwie petle) i w ktorym miejscu dokładnie włączone zostaną nowe tory do torowiska na ul. Focha? Poza tym, nikt nie raczył zamiescic jakiejs małej mapki poglądowej. Moze któryś z bardziej rzetelnych dziennikarzy bedzie umial odpowiedziec na te pytania.
d
dyplomata
najtańsza i prospołeczna była by trasa przez ul.Graniczną po pierwsze rondo grunwaldzkie to dobry punkt przesiadkowy zbiega się tam wiele linii autobusowych dobry dojazd z dworca do reala myślę tu oczywiście o przyjezdnych , najmniej wyburzeń i powstaje całkiem nowa trasa - niezbyt trafny pomysł to pakowanie tramwaju w okolice Królowej Jadwigi gdzie już jest spory tłok, skrzyżowanie Naruszewicza Focha to utrudniony dostęp do wspomnianego węzła komunikacyjnego
j
jas
Moim zdaniem "miasto" powinno wykorzystać jeden z mostów kolejowych /wschodni/ w ciągu ul. Zyg. Augusta. Ruch kolejowy jest coraz mniejszy. Dojazd do mostu od ul. Grunwaldzkiej ul. Chełmińską lub ul. Czarna Droga. jas
~gość~
Wiadomo to nie od dziś, że WSG rządzi miastem będzie tak jak tego chce pan Sikora.
G
Gość
wiadomo że wygra naruszewicza, Już Sikora się o to postara. Pewnie jeszcze będzie kasa od miasta za przejazd przez prywatny teren
p
piotrek
Najlepszy jest trzeci wariant. Tramwaj ul. Dworcową, bo centrum nie ma dojazdu na dworzec.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska