https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje MPK Poznań nie będą już słupami ogłoszeniowymi

Marcin Idczak
Tramwaje MPK Poznań nie będą już słupami ogłoszeniowymi
Tramwaje MPK Poznań nie będą już słupami ogłoszeniowymi Paweł Miecznik
Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania chce, by tramwaje i autobusy komunikacji miejskiej były pozbawione reklam zewnętrznych.

Mają być symbolem miasta, a nie jeżdżącymi słupami ogłoszeniowymi. Jacek Jaśkowiak, prezydent miasta wystąpił z inicjatywą, by z karoserii tramwajów i autobusów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zniknęły reklamy.

- Plastyk miejski ma ustalić, jak mają one wyglądać, jednak bez szpecących ogłoszeń - wyjaśnia prezydent Poznania.

Dodaje, że pojazdy będą wyglądać podobnie, tak by można było poznać, że są poznańskie. - Może uda się stworzyć wspólną kolorystykę również dla autobusów dojeżdżających z sąsiednich gmin - stwierdza Jacek Jaśkowiak. - Trzeba pamiętać, że Poznań nie jest wyspą i należy wypracowywać wspólne rozwiązania - zaznacza. Dzięki temu pasażerowie będą wiedzieli, czy dany pojazd jest miejski, czy też dojadą nim do jednej z okolicznych gmin.

Pomysłodawca nie obawia się, że spadną dochody MPK. - Reklamodawcy będą mieli do dyspozycji inne nośniki. Dla przykładu wewnątrz pojazdów. Wówczas będzie można zwiększyć cenę umieszczenia na nich ogłoszeń - stwierdza Jacek Jaśkowiak.

Zapytaliśmy w MPK o dochody związane z reklamami. - Wyliczenia przesłaliśmy do urzędu miasta - stwierdza Iwona Gajdzińska, rzecznik przewoźnika.

Okazuje się, że w 2014 roku zyski wyniosły ponad 1,6 miliona złotych, a przed rokiem prawie 2 miliony. - Są one zarówno z reklam zewnętrznych, jak i wewnętrznych - stwierdza Hanna Surma, rzecznik prezydenta.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
PlanistaK-n
Jako, że prawie jestem po Gospodarce Przestrzennej, i trochę mnie ten fakt interesuje, dlatego sądzę, że pomysł bardzo dobry. Brak zysków z reklam w dłuższej perspektywie czasu zwróci się dzięki zwiększeniu atrakcyjności wizualnej. Dzięki wyrzuceniu jeżdżących reklam zwłaszcza z centrum miasta, tej reprezentacyjnej wzrośnie atrakcyjność turystyczna miasta. Dodatkowo dereklamacja budynków byłaby dobrym pomysłem, bo widok bilboardów, banerów i innych reklam skutecznie pogarsza obraz miasta.
W
Witold Nowak
popieram jeśli pan prezydent Jaśkowiak wyrówna straty MPK z własnej kieszeni
j
jula
Wewnetrzne reklamy mi nie przeszkadzają, sama często je czytam stojąc ściśnięta w tramwaju i nie mogąc poczytać swojej książki (tak o dla zabicia nudy) ale te zewnetrzne naprawdę są szpecące... czasami nawet nie zauważam tramwaju bo myślę, że to billboard. Jestem jak najbardziej na tak !
R
RF
To może wreszcie niektóre tzw. Helmuty będą w barwach takich, jak pozostałe tramwaje. Nie podoba mi się to, że niektóre są pomarańczowo-beżowe lub beżowe z czerwonym paskiem. To nie są barwy poznańskiego MPK...
j
jurek
Taksówkarz ma udostępnić swój samochód do reklam i tyle. Jak nie to niech sp....... Na reklamach zarabia inni. Mądrzejsi!
K
Karol
Zrobić porządek też z taksówkami. Niektóre wyglądają jak słupy na ogłoszenia i ograniczają widoczność!!! Ostatnio jechałem taksówką, że na szybie gdzie jest naklejony cennik były inne naklejki, które ograniczały mi podziwianie Poznania. Czy taksówkarze na reklamach mają dodatkowy zarobek?!
Z
Zaśmiecony Poznań
A co ze słupami? Pan prezydent chciał (słusznie), żeby słupy MPK były czyste i wolne od nielegalnych afiszy reklamujących imprezy muzyczne. Osobiście je czyścił. Słupy są nadal oklejane, robota poszła na marne. Filary wiaduktu PST nad ul. Poznańską są oklejone, wokół porozrzucane stare plakaty, syf totalny, nikt nie sprząta, nad tym nie panuje, Straż Miejska nie reaguje - nawet ta po reformie. I co dalej z tą pokazowo-propagandową akcja czystych słupów? Trzeba rozwiązania systemowego, tylko kto to wymyśli i konsekwentnie wdroży?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska