https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

"Tutaj wymyślają reklamy. Tutaj odnoszą sukcesy", a zaczęło się od reklamy z udziałem pani Basi

Katarzyna Piojda
Pani Basia stała się gwiazdą filmiku reklamującego hotel w górach
Pani Basia stała się gwiazdą filmiku reklamującego hotel w górach TikTok
Reklama hotelu w górach zapewniła mu szczyty rozpoznawalności w całej Polsce. To za sprawą pani Basi, pracownicy tegoż hotelu, która wystąpiła w filmiku. Zjednała sobie rzesze internautów, którzy zaczęli tworzyć podobne spoty.

„Tak się nazywamy. Tu się meldujecie. Tu pytacie. Tu jest Tomek. Tu zabawa. Tu dla dzieci. Tu też dla dzieci. Tu coś dla dorosłych. Tu nie wolno. Tu też nie wolno. Tu się pływa. Tu piciu. Tu plusk (...)”. Tak mówi pani Basia i wskazuje miejsca w hotelu w Świeradowie-Zdroju, w którym pracuje. O tym jest filmik, swoisty miniprzewodnik po obiekcie, opublikowany na TikToku. Kobieta najpierw wskazuje szyld hotelu „Elements Hotel Spa”, później recepcję.

Pani pokazuje także m.in. basen, mówiąc „Tu się pływa”, a gdy wskazuje butelkę napoju, przedstawia dalej tym samym, jakby monotonnym głosem „Tu piciu”. I tak przez cały, 36-sekundowy spot. Został obejrzany ponad 3,5 mln razy w ciągu pierwszego tygodnia po publikacji.

„Jedyna reklama, którą obejrzałam do końca” - brzmi jeden z ponad już 8 tysięcy komentarzy. A następny: „Brawo dla pani Basi! Premia jej się należy, oczywiście z hasłem: ,,Tu pani Basia. Tu jej premia”.

Młoda, ponura pracownica hotelu, ubrana w granatowy uniform, jeszcze w wakacje podbiła serca internautów. Ci prawie hurtowo zaczęli nagrywać podobne filmiki. „Tu jest to, a tu jest to” - pokazują.

Mieszkańcy Kujawsko-Pomorskiego też wkręcili się w nagrywanie

Nawet Michał Sztybel, wojewoda, wystąpił w spocie, wykonanym w tym klimacie. Mówił o szkołach, no i je pokazywał, to z okazji nowego roku szkolnego. Strażacy, wolontariusze organizacji charytatywnych i pracownicy biurowi, również wstawiali filmiki, naśladując panią Basię z hotelu, jej obojętny ton i ponurą minę.

Szefostwo hotelu w górach pochwaliło się statystykami, jakie osiągnęło po viralowej reklamie. - Nasza rolka została udostępniona na TikToku, Facebooku, Instagramie oraz YouTube i osiągnęła zawrotny wynik niemal 8 milionów wyświetleń (...). Zaangażowanie: 850 tysięcy polubień we wszystkich serwisach. Wirusowość: 80 tysięcy udostępnień.

Taki wirus sprawił wiele dobrego dla hotelu. Ogólnie jesteśmy źle nastawieni do reklam. Zdecydowana większość Polaków (86 procent) nie lubi reklam, a tylko co ósmy (13 proc.) ma do nich pozytywny stosunek. Tak wynika z analizy Centrum Badania Opinii Społecznej. Według ankietowanych, reklamy nudzą, zniechęcają, dezinformują. - Systematycznie zmniejsza się liczba osób, które oglądają reklamy w telewizji tak samo, jak pozostałe programy, natomiast wyraźnie zwiększa się odsetek badanych unikających reklam, tzn. wyłączających odbiornik lub przełączających go na inny kanał - podaje CBOS.

Są jednak reklamy, które do teraz je pamiętamy

„Dłuższe życie każdej pralki to Calgon” było hasłem przewodnim spotu, dotyczącego środka do zmiękczania wody. Melodię nuciła pewnie połowa Polaków. Rodacy śpiewali też „Czy lubi pani Atlas, czy Atlas pani zna? Ja pani wytłumaczę, co Atlas pani da”. To motyw z piosenki Andrzeja Rosiewicza, której refren brzmiał tak: „Czy czuje pani cza-czę”. Wybrane reklamy skłaniają do myślenia, chociażby ta z dziadkiem Allegro. Jej edycja 2023 została wyświetlona 28 mln razy, ale wcześniejsze miały na koncie nawet ponad 69 mln - przykładowo ta, w której samotny senior zawiadamia dorosłe dzieci o swojej śmierci. To dlatego, że by przyjechały w święta. Dopiero na miejscu dowiadują się, że ojciec podstępem ich zwabił.

Sukces 5-gwiazdkowego hotelu jest oczywisty. Właściciele obiektu milczą jednak, gdy internauci pytają ich o premię dla pani Basi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska