
Czy wiesz, jak traktować przełożonego? Jeżeli chcesz żyć z nim w zgodzie, nie wszystko możesz mu powiedzieć.
Przestrzegaj tych zasad, aby nie urazić szefa.

20. NIE MOGĘ
Czasem, gdy naprawdę nie da się czegoś zrobić, trzeba powiedzieć „nie mogę”. Pamiętaj jednak o tym, aby dobrze uzasadnić swoją odmowę. W przeciwnym razie możesz zostać odebrany/-a za osobę, która nie chce współpracować. Pracodawcy najwyżej cenią pracowników prezentujących pozytywne nastawienie do powierzonych im zadań.

19. NIE WIEM
Pracodawcy starają się zatrudniać kompetentne osoby, ekspertów w swojej dziedzinie. Oczywiście, nie musisz wiedzieć wszystkiego, ale jeśli nie znasz odpowiedzi na zadane ci pytanie, po prostu zapewnij szefa czy szefową, że postarasz się to sprawdzić. Jeśli poprzestaniesz na krótkim komunikacie, twój rozmówca może poczuć się zignorowany.

18. SPRÓBUJĘ
To pozornie neutralne sformułowanie może wzbudzić w przełożonym wątpliwości, czy naprawdę jesteś w stanie coś zrobić. Uwierz w swoje siły, jeśli chcesz, żeby można było na tobie polegać. Im bardziej jednoznaczne komunikaty wysyłasz, tym lepiej.