Przestępcy wysyłają wiadomość zatytułowaną "Dezaktywacja konta" ze sfałszowanego adresu [email protected] Nie ma w niej polskich znaków.
Treść maila jest następująca: "Zdezaktywowales(as) swoje konto na Visa/MasterCard.
Wylaczyles(as) swoje konto na Visa/MasterCard. W kazdym momencie mozesz przywrocic swoje konto, uzywajac swojego Visa/MasterCard. Bedziesz mogl korzystac ze strony jak dawniej. Pobierz "Bank Zachodni WBK Visa-MasterCard. Dziekujemy. Zespol Bank Zachodni WBK".
W załączniku nadawca prosi o podanie szczegółowych danych dotyczących karty Visa lub MasterCard.
Joanna Zając, menedżer ds. public relations BZ WBK, wyjaśnia: - Maile zostały rozesłane 6 kwietnia, po godzinie 20. Nie był to atak o dużej skali. Nie wiemy, ile dokładnie maili zostało wysłanych. Wielu naszych klientów zareagowało szybko, informując nas o tej sytuacji. Natychmiast po otrzymaniu pierwszego zgłoszenia podjęliśmy działania zmierzające do zablokowania fałszywych stron we współpracy z organizacjami zajmującymi się walką z phishingiem.
Przestrzegamy: jeśli państwo już dostaliście taką wiadomość, od razu ją wykasujcie! Nigdy w mailu nie podawajcie swoich danych.
Czytaj e-wydanie »