Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Udają bank i wysyłają fałszywe maile. Nie podawajmy danych karty!

(maw)
sxc
Dwa miesiące temu oszuści zaatakowali internetowe konta klientów ING Banku Śląskiego oraz mBanku. Teraz na ich celowniku znaleźli się klienci BZ WBK.

Przestępcy wysyłają wiadomość zatytułowaną "Dezaktywacja konta" ze sfałszowanego adresu [email protected] Nie ma w niej polskich znaków.

Treść maila jest następująca: "Zdezaktywowales(as) swoje konto na Visa/MasterCard.

Wylaczyles(as) swoje konto na Visa/MasterCard. W kazdym momencie mozesz przywrocic swoje konto, uzywajac swojego Visa/MasterCard. Bedziesz mogl korzystac ze strony jak dawniej. Pobierz "Bank Zachodni WBK Visa-MasterCard. Dziekujemy. Zespol Bank Zachodni WBK".

W załączniku nadawca prosi o podanie szczegółowych danych dotyczących karty Visa lub MasterCard.

Joanna Zając, menedżer ds. public relations BZ WBK, wyjaśnia: - Maile zostały rozesłane 6 kwietnia, po godzinie 20. Nie był to atak o dużej skali. Nie wiemy, ile dokładnie maili zostało wysłanych. Wielu naszych klientów zareagowało szybko, informując nas o tej sytuacji. Natychmiast po otrzymaniu pierwszego zgłoszenia podjęliśmy działania zmierzające do zablokowania fałszywych stron we współpracy z organizacjami zajmującymi się walką z phishingiem.

Przestrzegamy: jeśli państwo już dostaliście taką wiadomość, od razu ją wykasujcie! Nigdy w mailu nie podawajcie swoich danych.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska