Udają bank i wysyłają fałszywe maile. Nie podawajmy danych karty!

(maw)
sxc
Dwa miesiące temu oszuści zaatakowali internetowe konta klientów ING Banku Śląskiego oraz mBanku. Teraz na ich celowniku znaleźli się klienci BZ WBK.

Przestępcy wysyłają wiadomość zatytułowaną "Dezaktywacja konta" ze sfałszowanego adresu [email protected] Nie ma w niej polskich znaków.

Treść maila jest następująca: "Zdezaktywowales(as) swoje konto na Visa/MasterCard.

Wylaczyles(as) swoje konto na Visa/MasterCard. W kazdym momencie mozesz przywrocic swoje konto, uzywajac swojego Visa/MasterCard. Bedziesz mogl korzystac ze strony jak dawniej. Pobierz "Bank Zachodni WBK Visa-MasterCard. Dziekujemy. Zespol Bank Zachodni WBK".

W załączniku nadawca prosi o podanie szczegółowych danych dotyczących karty Visa lub MasterCard.

Joanna Zając, menedżer ds. public relations BZ WBK, wyjaśnia: - Maile zostały rozesłane 6 kwietnia, po godzinie 20. Nie był to atak o dużej skali. Nie wiemy, ile dokładnie maili zostało wysłanych. Wielu naszych klientów zareagowało szybko, informując nas o tej sytuacji. Natychmiast po otrzymaniu pierwszego zgłoszenia podjęliśmy działania zmierzające do zablokowania fałszywych stron we współpracy z organizacjami zajmującymi się walką z phishingiem.

Przestrzegamy: jeśli państwo już dostaliście taką wiadomość, od razu ją wykasujcie! Nigdy w mailu nie podawajcie swoich danych.

Czytaj e-wydanie »

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie