Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bankowość internetowa. Nie pozwól, by cyberoszuści przechwycili twój login i hasło. Na co zwracać uwagę przypomina Getin Bank

OPRAC.:
Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Zdjęcie ilustracyjne. Co sprawdzać, gdy logujesz się do bankowości internetowej? Przeczytaj poniżej.
Zdjęcie ilustracyjne. Co sprawdzać, gdy logujesz się do bankowości internetowej? Przeczytaj poniżej. Pixabay.com
Oszuści próbują podszywać się m.in. pod Getin Bank. - Uważaj na fałszywe strony do logowania w wyszukiwarce internetowej! Strony te mogą przechwytywać twój login i hasło do banku - ostrzega swoich klientów Getin Bank.

Przedstawiciele banku przypominają, by podczas codziennego korzystania z bankowości internetowej zwrócić uwagę na kilka elementów, dzięki którym będziemy mieli pewność, że logujemy się do bankowości Getin Banku.

Może to Cię też zainteresuje...

  • Zawsze korzystaj z przycisku „Zaloguj” na stronie głównej banku. https://www.getinbank.pl. Nigdy do logowania się do banku nie używaj linków przesyłanych w wiadomościach e-mail lub poprzez komunikatory internetowe.
  • Za bezpieczeństwo połączenia odpowiada protokół https. Sprawdź, czy adres na stronie logowania zaczyna się właśnie od tego ciągu znaków.
  • Sprawdź, czy w oknie przeglądarki widoczny jest symbol kłódki, który gwarantuje szyfrowanie połączenia specjalnym, bezpiecznym protokołem SSL/TLS. W zależności od przeglądarki kłódka może znajdować się w pasku adresu lub w pasku stanu w dolnej części ekranu.
Bankowość internetowa. Nie pozwól, by cyberoszuści przechwycili twój login i hasło. Na co zwracać uwagę przypomina Getin Bank
Fot. Getin Bank
  • Kliknięcie w kłódkę wyświetli rozszerzone informacje dotyczące certyfikatu. Tu możesz zweryfikować bezpieczeństwo połączenia z witryną. Sprawdź, czy certyfikat został wydany dla Getin Noble Bank SA.
Bankowość internetowa. Nie pozwól, by cyberoszuści przechwycili twój login i hasło. Na co zwracać uwagę przypomina Getin Bank
Fot. Getin Bank
  • Nie udostępniaj swoich danych logowania – loginu, hasła czy kodów autoryzacyjnych innym osobom. Pamiętaj, że pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej.
  • Sprawdzaj informacje dotyczące prób logowania. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej w sekcji Ustawienia, Kanały dostępu, Internet – Próby logowania prezentowane są ostatnie prawidłowe i nieudane logowanie: IP z jakiego nawiązano połączenie oraz data i godzina. Jeżeli dostrzeżesz nieprawidłowości skontaktuj się z infolinią (pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01) lub dowolnym oddziałem.
  • Czytaj uważnie treść otrzymywanych SMS-ów autoryzacyjnych. Zwróć szczególną uwagę na to, czy zgadza się numer rachunku, kwota oraz typ transakcji.
  • Jeżeli podczas logowania się do bankowości cokolwiek wzbudzi w tobie podejrzenia, przerwij logowanie i niezwłocznie skontaktuj się z infolinią banku (pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01) lub z dowolnym oddziałem.

Wideo: Polecili mu założyć konto internetowe. Nieudana próba oszustwa "na policjanta"

Źródło: X-news/TVN

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska