Bankowość internetowa. Nie pozwól, by cyberoszuści przechwycili twój login i hasło. Na co zwracać uwagę przypomina Getin Bank

OPRAC.:
Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Zdjęcie ilustracyjne. Co sprawdzać, gdy logujesz się do bankowości internetowej? Przeczytaj poniżej. Pixabay.com
Oszuści próbują podszywać się m.in. pod Getin Bank. - Uważaj na fałszywe strony do logowania w wyszukiwarce internetowej! Strony te mogą przechwytywać twój login i hasło do banku - ostrzega swoich klientów Getin Bank.

Przedstawiciele banku przypominają, by podczas codziennego korzystania z bankowości internetowej zwrócić uwagę na kilka elementów, dzięki którym będziemy mieli pewność, że logujemy się do bankowości Getin Banku.

Może to Cię też zainteresuje...

  • Zawsze korzystaj z przycisku „Zaloguj” na stronie głównej banku. https://www.getinbank.pl. Nigdy do logowania się do banku nie używaj linków przesyłanych w wiadomościach e-mail lub poprzez komunikatory internetowe.
  • Za bezpieczeństwo połączenia odpowiada protokół https. Sprawdź, czy adres na stronie logowania zaczyna się właśnie od tego ciągu znaków.
  • Sprawdź, czy w oknie przeglądarki widoczny jest symbol kłódki, który gwarantuje szyfrowanie połączenia specjalnym, bezpiecznym protokołem SSL/TLS. W zależności od przeglądarki kłódka może znajdować się w pasku adresu lub w pasku stanu w dolnej części ekranu.
Bankowość internetowa. Nie pozwól, by cyberoszuści przechwycili twój login i hasło. Na co zwracać uwagę przypomina Getin Bank
Fot. Getin Bank
  • Kliknięcie w kłódkę wyświetli rozszerzone informacje dotyczące certyfikatu. Tu możesz zweryfikować bezpieczeństwo połączenia z witryną. Sprawdź, czy certyfikat został wydany dla Getin Noble Bank SA.
Bankowość internetowa. Nie pozwól, by cyberoszuści przechwycili twój login i hasło. Na co zwracać uwagę przypomina Getin Bank
Fot. Getin Bank
  • Nie udostępniaj swoich danych logowania – loginu, hasła czy kodów autoryzacyjnych innym osobom. Pamiętaj, że pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej.
  • Sprawdzaj informacje dotyczące prób logowania. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej w sekcji Ustawienia, Kanały dostępu, Internet – Próby logowania prezentowane są ostatnie prawidłowe i nieudane logowanie: IP z jakiego nawiązano połączenie oraz data i godzina. Jeżeli dostrzeżesz nieprawidłowości skontaktuj się z infolinią (pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01) lub dowolnym oddziałem.
  • Czytaj uważnie treść otrzymywanych SMS-ów autoryzacyjnych. Zwróć szczególną uwagę na to, czy zgadza się numer rachunku, kwota oraz typ transakcji.
  • Jeżeli podczas logowania się do bankowości cokolwiek wzbudzi w tobie podejrzenia, przerwij logowanie i niezwłocznie skontaktuj się z infolinią banku (pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01) lub z dowolnym oddziałem.

Wideo: Polecili mu założyć konto internetowe. Nieudana próba oszustwa "na policjanta"

Źródło: X-news/TVN

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie