We Włocławku pracę podstawówek nadzoruje urzędniczka, która nigdy w szkole nie pracowała, a podinspektorem do spraw gimnazjów został nauczyciel, który we włocławskiej szkole przepracował kilka miesięcy.
Zarówno Ewa Korzeniowska, jak i Jacek Kowalewski zostali zatrudnieni w Wydziale Edukacji włocławskiego ratusza 1 września. Korzeniowska wcześniej pracowała z Zespole Obsługi Socjalnej Szkół, gdzie
zajmowała się pożyczkami.
Gdy doszło do redukcji etatów, została zwolniona. Znalazła zatrudnienie w administracji Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych, ale tu także rozwiązano z nią umowę o pracę - na zasadzie porozumienia. Jest absolwentką rewalidacji Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.
Magister teologii, Jacek Kowalewski związał się z włocławską oświatą w ubiegłym roku, po odejściu z Zespołu Szkół nr 3 nauczycielki religii, Doroty Dzięgelewskiej, powołanej na stanowisko zastępcy prezydenta Włocławka. Do końca ubiegłego roku szkolnego pracował jako katecheta. Chociaż nauczycielski
staż miał niewielki
otrzymał stanowisko podinspektora do spraw gimnazjów. Zdaniem Ryszarda Machnowskiego, naczelnika Wydziału Edukacji, Kowalewski "rozszerza umiejętności zatrudnionych pracowników". Nieoficjalnie mówi się jednak, że o jego awansie zdecydowały koleżeńskie układy z władzą w ratuszu.
Jakie kompetencje mają inspektorzy zatrudnieni w wydziałach edukacji Urzędu Miasta w Toruniu, Grudziądzu i w Bydgoszczy? Jak zapewniła nas Mariola Sądowska, zastępca dyrektora Wydziału Edukacji i Sportu w Bydgoszczy, w referacie organizacyjnym przede wszystkim
pracują nauczyciele
z doświadczeniem pedagogicznym. W Grudziądzu - jest podobnie. W tutejszym Wydziale Oświaty sprawami merytorycznymi także zajmują się mający praktykę w szkole nauczyciele. - W Toruniu wszyscy inspektorzy pracowali wcześniej w szkołach, odpowiednich do tych, które nadzorują - powiedział nam Marcin Czyżniewski, rzecznik Urzędu Miasta w Toruniu. Są wśród nich byli nauczyciele, były wicedyrektor i dyrektor.
Zadania przypisane inspektorom i podinspektorom w wydziałach edukacji sprowadzają się głównie do sprawowania nadzoru organizacyjnego i finansowego nad szkołami. Współpracują oni z dyrektorami, zatwierdzają m.in. arkusze organizacyjne szkół podległych miejskiej administracji.
