https://pomorska.pl
reklama

URE odbierze Energetycznemu Centrum zgodę na sprzedaż gazu?

Katarzyna Paczewska
pixabay.com
Wszczęto z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie cofnięcia koncesji na sprzedaż paliw gazowych Energetycznemu Centrum.

Informację podał Urząd Regulacji Energetyki. Co grozi firmie? Utrata zgody na sprzedaż błękitnego paliwa Polakom.

Jak wynika z komunikatu, prezes urzędu ma informacje i dokumenty na podstawie których jest podejrzenie, że firma wprowadzała odbiorców gazu w gospodarstwach domowych w błąd. Nieprawidłowości miałyby dotyczyć warunków dostarczania im tych paliw, a także nie udzielania im pełnych, rzetelnych i wyczerpujących informacji dotyczących ich uprawnień i obowiązków.

Przeczytaj też: Już 78 437 odbiorców zdecydowało się na zmianę sprzedawcy gazu

Jeden z warunków koncesji (zgody) na sprzedaż gazu zobowiązuje firmę do przestrzegania chronionych prawem interesów odbiorców, w tym poprzez udzielanie im pełnych, rzetelnych i wyczerpujących informacji dotyczących ich uprawnień i obowiązków. Firma nie może stosować praktyk powodujących wprowadzenie odbiorców w błąd co do ich uprawnień lub obowiązków. W szczególności postanowienia umów zawieranych z odbiorcami powinny być czytelne i zrozumiałe, a postanowienia inne niż związane z dostarczaniem gazu, powinny być odrębnie i wyraźnie oznaczone. Umowa powinna wyraźnie określać koszty wynikające z postanowień innych niż dotyczących realizacji usług związanych z dostarczaniem paliw gazowych.

Poprosiliśmy firmę o komentarz w tej sprawie. - Zarząd Energetycznego Centrum jest zaskoczony radykalną decyzją Urzędu Regulacji Energetyki dotyczącą wszczęcia postępowania - czytamy w komunikacie. - W zawiadomieniu prezesa URE, które wpłynęło do Energetycznego Centrum zostały przedstawione skargi kilkudziesięciu klientów z dwóch ostatnich lat. Sprzedajemy obecnie gaz blisko 45 tysiącom klientów.

Czytaj również: Obniżka cen gazu dla "Kowalskiego". Już szósta z rzędu!

Jak tłumaczy biuro prasowe firmy, w dużej części skargi, o których mowa w zawiadomieniu prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, nie dotarły do spółki i usługi na rzecz tych klientów, świadczone są bezproblemowo od wielu miesięcy. Z kolei w wielu przypadkach wątpliwości zostały już dawno wyjaśnione, a sprawy zamknięte.

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Firma ma 21 dni na złożenie wyjaśnień w tej sprawie. - Złożymy w urzędzie stosowne dokumenty we wskazanym terminie - zapewnia biuro prasowe EC. - Nie dopuszczamy scenariusza cofnięcia koncesji. Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności i liczbę skarg, uważamy, że byłoby to działanie przede wszystkim na szkodę tysięcy klientów spółki.

A jest ich sporo Energetyczne Centrum, obsługuje obecnie w całym kraju około 170 tysięcy klientów (gaz, prąd i produkty dodatkowe). W tym w województwie kujawsko-pomorskim łącznie jest 10400 klientów (indywidualnych i biznesowych, którzy nabywają tam gaz, prąd, ale też produkty dodatkowe).

Czy wiesz, że... Gaz nie podrożeje o 12,2 procent! Podwyżka dotyczy tylko największych odbiorców

Prześwietlają ich
Ofertom i obsłudze klientów firm energetycznych, w tym Energetycznego Centrum, przyglądają się między innymi eksperci porównywarki cen prądu i gazu Enerad.pl.

Pod koniec stycznia tego roku zaobserwowali oni wzrost negatywnych komentarzy, odnoszących się do działalności firmy „Energia dla Domu”, która podobnie jak „Błękitna Energia”, jest jedną z marek Energetycznego Centrum. „Wygląda na to, że znowu pojawił się problem nieuczciwego pozyskiwania klientów indywidualnych” - czytamy w tekście na Enerad.pl.

A internauci poniżej opisują swoje doświadczenia z EC.

Firma odpowiedziała na publikację tłumacząc między innymi tak: „nie zniekształcamy informacji o ofercie. (...) bardzo zwracamy uwagę na jakość sprzedaży i reagujemy na zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości w obsłudze klientów”.

Uwaga. Bez względu na firmę, czytajmy uważnie umowy przed ich podpisaniem. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, nic nie podpisujmy.

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
helena22

Nie rozumiem, czemu miałoby się to stać. My od pół roku przeszliśmy własnie do nich, uważam ze jest u nich lepiej niż mieliśmy wcześniej. na pewno płacimy niższe rachunki. Oby to się nie stało.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Kryształy PRL w cenie złota. Tyle kosztują w 2025 roku popularne misy i wazony

Kryształy PRL w cenie złota. Tyle kosztują w 2025 roku popularne misy i wazony

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska