https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Urząd na wyciągnięcie ręki

(łd)
W pięciu podwłocławskich gminach wkrótce powstaną biura obsługi mieszkańców. Dzięki temu każdy, kto będzie chciał załatwić sprawę, nie będzie już musiał biegać od pokoju do pokoju.

Konkurs Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji dla pięciu podwłocławskich gmin zakończył się sukcesem. Wspólny wniosek, którego liderem jest Gmina Włocławek został oceniony najwyżej spośród pięćdziesięciu innych złożonych. Projekt "Samorząd Kujaw w odpowiedzi na wyzwania XXI wieku" otrzymał 110,5 pkt w rankingu MSWiA.

Celem przedsięwzięcia, które realizowane będzie od wiosny we Włocławku, Kowalu, Lubieniu Kujawskim, Choceniu i Baruchowie, będzie przede wszystkim podniesienie kwalifikacji 93 pracowników tych urzędów - poprzez udział w kursach, szkoleniach i studiach podyplomowych. - Podniesiemy jakość usług świadczonych dla mieszkańców kujawskich gmin - mówi Piotr Stanny, sekretarz Gminy Włocławek. - Chcemy po prostu robić to na lepszym poziomie.

- Mamy nadzieję, że po zakończeniu projektu podniosą się nie tylko kwalifikacje naszych pracowników, ale zmieni się także podejście urzędnika, który dziś niejednokrotnie traktuje pewne sprawy stereotypowo - dodaje.

Skorzystają na tym również mieszkańcy. W wydzielonym pomieszczeniu każdego z urzędów gmin, pracować będzie urzędnik, który będzie pierwszą osobą, do której zgłosi się mieszkaniec. Obecnie petent puka najpierw do sekretariatu UG albo bezpośrednio do konkretnego referatu.

Realizacja projektu potrwa 20 miesięcy, a jego koszt dla pięciu urzędów wyniesie ponad 1,1 mln zł w całości finansowanych przez Unię Europejską.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
KORAL
Jako radny i mieszkaniec gminy, niezmiernie sie ciesze że projekt ten bedzie realizowany także w naszej gminie w Lubieniu Kujawskim. Zapewne, na poczatku trudno będzie sie przyzwyczaić do tej "nowości" mieszkańcom gminy jak i urzędnikom. Zdarza mi się dość często korzystać, z tej formy obsługi petenta w innych miejscowościach i moje doznania są in plus. Miło, sympatycznie i co najwazniejsze merytorycznie Cieszy także fakt, że będą stosowne szkolenia i oby był ich jak najwięcej nie tylko z okazji tegoż projektu. Wiedzy nigdy za wiele. Przyda się.

Jan Koralewski
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska