O ideę towarzyszącą stworzeniu tej reklamy zapytaliśmy Franciszka Bromberka, rzecznika UTP. Jak mówi, na pomysł wpadli pracownicy Działu Promocji uczelni.
- To pewna ucieczka od standardu. Na reklamy, na których widzimy młodą osobę i logo uczelni, nikt już tak naprawdę nie zwraca uwagi. Zatem po pierwsze, uciekamy od sztampy. Po drugie, chcemy odbiorcy dać trochę do myślenia. „Świat potrzebuje inżynierów”. Ok – i do dalej? Odpowiedzią na to jest odnośnik do naszej strony rekrutacyjnej - mówi Franciszek Bromberek. Warto dodać, że UTP naprawdę ma czym się pochwalić, gdy mowa o inżynierach.
- Nasi absolwenci działają na całym świecie. Np. inż. Edmund Obiała, który pracował m.in. nad stadionem olimpijskim w Sydney i brał udział w pracach przy nowym stadionie Wembley czy nasz absolwent budownictwa Łukasz Cejrowski, który nadzorował budowę najdłuższej (107 m) łopaty wiatrowej w historii światowego rynku wiatrowego - wymienia Franciszek Bromberek. - Takich dobrych przykładów na całym świecie jest pełno. My wysyłamy naszych absolwentów w świat. Kształcimy dla świata. Stąd właśnie nasze hasło. Oczywiście, trzeba być aktywnym, kreatywnym. Wtedy można znaleźć się wszędzie.
W tym roku UTP w Bydgoszczy oferuje 34 kierunki, w tym 31 inżynierskich i 3 licencjackie. Nowości to: automatyka i elektronika, bezpieczeństwo produktów zwierzęcych, towaroznawstwo spożywcze oraz finanse i rachunkowość.
W ramach bieżącej rekrutacji kandydaci wybierają najchętniej kierunki, takie jak:
- zoofizjoterapia
- finanse i rachunkowość
- informatyka stosowana
- teleinformatyka
- architektura
- budownictwo
Co ciekawe, studia inżynierskie wybiera też sporo kobiet. Wśród studentów UTP jest ich 41 proc. W tym roku uczelnia wypuściła 1618 absolwentów.
