Aktualizacja - godz. 16.20
Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych.
"Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach" - podało po godz. 16 biuro prasowe Idea Banku. - "Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie."
W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji.
Informacja - godz. 12.40
"Przyczyna błędu została zdiagnozowana, aktualnie bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie" - podaje bank w oficjalnym komunikacie, który w środę trafił m.in. do mediów.
"Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę SMS-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych" - dodaje biuro prasowe Idea Banku.
