Hyundai i30 III, podobnie jak każde inne auto, może ulegać pewnym usterkom w wyniku normalnej eksploatacji. Niemniej jednak, ten model cieszy się opinią dobrze wykonanego i niezawodnego pojazdu, a potencjalne problemy występują stosunkowo rzadko. Usterki elektryczne stanowią jedno z częstszych wyzwań, obejmujące problemy z oświetleniem, audio czy komputerem pokładowym. Mimo że są to usterki stosunkowo proste do naprawy, mogą być dość dokuczliwe. W przypadku hamulców, niektórzy właściciele zgłaszają problemy tj. hałas podczas hamowania czy szybkie zużycie klocków. Usterki silnika, takie jak brak mocy czy niestabilne obroty, są rzadkie, choć zdarzają się, zwłaszcza w silnikach 1.4 T-GDI. Problemy z układem klimatyzacji, takie jak niedziałający wentylator czy nieszczelność układu, również zdarzają się stosunkowo często.
W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami widocznych było około 800 ogłoszeń dotyczących Hyundaia i30 III, jest więc w czym przebierać. Przykładowo model z 2019 roku z silnikiem 1.4 MPI i przebiegiem 140 000 kilometrów to koszt około 45 000 złotych. Za wersję Comfort z silnikiem 1.5 DPI i przebiegiem około 110 000 kilometrów z 2021 roku trzeba zapłacić około 60 000 złotych.
Używany Hyundai i30 III zalety:
- dobrze wykonane wnętrze i bogate w wyposażenie, obejmujące np. wentylowane fotele;
- efektywne i dynamiczne jednostki napędowe, zwłaszcza w wersji 1.5 T-GDI;
- niezły komfort podróży i satysfakcjonujące właściwości jezdne;
- dostępność trzech różnych wersji nadwoziowych, w tym atrakcyjnego modelu Fastback;
- obszerny i funkcjonalny bagażnik.
Używany Hyundai i30 III wady:
- nieco przestarzały system i ograniczone moduły wsparcia i bezpieczeństwa;
- ograniczona przestrzeń nad głową dla wyższych pasażerów na tylnej kanapie;
- wyższe zużycie paliwa w jednostkach benzynowych w porównaniu do konkurencji;
- trochę kiepskie tłumienie hałasów wewnątrz pojazdu;
- braki w zakresie wyposażenia związanego z bezpieczeństwem i systemami wsparcia kierowcy.
