https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Bydgoszczy nie chcą ścieżki rowerowej kosztem parkingów

Mateusz Mazur
Właściciele lokali przy ulicy Śniadeckich nie wybrażają sobie likwidacji parkingów.  - Przez to stracimy klientów - przyznają
Właściciele lokali przy ulicy Śniadeckich nie wybrażają sobie likwidacji parkingów. - Przez to stracimy klientów - przyznają archiwum GP
Kupcy z ulicy Śniadeckich w Bydgoszczy są przeciwko budowie trasy rowerowej.

Miasto jakiś czas temu ogłosiło priorytety inwestycyjne, jakie zostały obrane na ten rok. Na jednej z pozycji figuruje budowa kilkunastu kilometrów ścieżek rowerowych. Jednym z ważniejszych zadań ma być budowa trasy od dworca Bydgoszcz Główna aż na Bartodzieje.

Budowa trasy dla cyklistów zmusi drogowców do likwidacji wielu miejsc parkingowych. Jeden z wariantów w projekcie zakłada, że na samej ulicy Śniadeckich do likwidacji będzie ponad 30 postojów dla samochodów. Z takim obrotem sprawy nie zgadzają się tamtejsi mieszkańcy oraz właściciele wielu lokali.

- Nie mam nic przeciwko ścieżkom rowerowym, ale nie twórzmy jej właśnie tutaj - apeluje Ireneusz Bloch, właściciel sklepu wędkarskiego z ulicy Śniadeckich. - 80 procent moich klientów, to kierowcy - dodaje.

Według projektu ścieżka rowerowa na ulicy Śniadeckich miałaby przybrać formę kontrapasa. Znalazłby się on po północnej stronie jezdni, a rowerzyści dzięki temu mają swobodnie dostać się w stronę dworca kolejowego.

Słowa krytyki dotarły już do władz miasta. W ubiegłym tygodniu z mieszkańcami i kupcami z ulicy Śniadeckich spotkał się wiceprezydent Bydgoszczy, Mirosław Kozłowicz.

- Przedsiębiorcy wskazywali na spodziewane problemy, nie tylko ze znalezieniem miejsca przez ich klientów, ale również na potencjalny brak możliwości częstego zaopatrywania jednostek handlowych, takich jak sklepy spożywcze - przyznaje Kozłowicz.

Władze zapewniają, że raport ze spotkania zostanie przeanalizowany, po czym wypracowane zostanie ostateczne rozwiązanie.

***

Prognoza pogody na 10.02.2016. TVN Meteo Active/x-news

Polecamy na pomorska.pl:
Wirusy atakują, a my chorujemy. Najbardziej narażone są dzieci

Tragedia na UTP. Były prorektor z zarzutami prokuratorskimi

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pio
W mądrze rozwijanych miastach w europie ogranicza sie ruch samochodowy, poniewaz jest on drogi, nie jest ekonomiczny i powoduje mnostwo zanieczyszczen srodowiska. Priorytetem w rozwoju infrastruktury w miescie powinno byc stawianie na komunikacje miejska i rowery, poniewaz to jest mniej kosztowne, zdecydowanie bardziej ekonomiczne, a po za tym co bardzo istotne wplyw na srodowisko jest znacznie lepszy.
j
janas

Sam jestem rowerzystą, jeżdżę rowerem do pracy itp., ale coraz częściej mam wrażenie, że niektórzy mocno przeginają, mają prawdziwą rowerową manie, robią z roweru jakąś świętość i kult.

A
Andrzej
Bo tak to powinno wyglądać drogi kolego Boniunio. Najważniejsza wygoda pieszych, potem komunikacja i rowerzyści na końcu kierowcy samochodów ponieważ generują najwięcej problemów i kosztów. Idealne miasto to takie, gdzie auto jest zbędne. Do tego dążą nie tylko zachodnie ale również polskie miasta. Proponuję wycieczkę do Gdańska obejrzeć okolice Starówki i Śródmieścia.
A
Andrzej
Bo tak to powinno wyglądać drogi kolego Boniunio. Najważniejsza wygoda pieszych, potem komunikacja i rowerzyści na końcu kierowcy samochodów ponieważ generują najwięcej problemów i kosztów. Idealne miasto to takie, gdzie auto jest zbędne. Do tego dążą nie tylko zachodnie ale również polskie miasta. Proponuję wycieczkę do Gdańska obejrzeć okolice Starówki i Śródmieścia.
B
BONIUNIO

Ta  ścieżka jest tak potrzebna jak ta na Gdańskiej 3 rowery na godzinę przejadą ale jest ścieżka rowerowa tak samo będzie na Śniadeckich! Dla kilku cyklistów znowu znikną miejsca parkingowe w centrum miasta! nic nie mam przeciwko budowaniu ścieżek rowerowych bo sam lubię jeździć rowerem czy tych buspasów ale nie długo kierowca będzie czuł się jak jakiś intruz na drodze bo nie długo wszyscy będą mieli większe prawa na drodze niż sam kierowca auta!!

E
Edmund Janniger
^^ Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie to byś wiedział że najlepszym sposobem stworzenia miasta dla ludzi jest ograniczenie ruchu samochodowego. Ale nie masz pojęcia, więc skąd możesz wiedzieć jak obecnie miasta walczą z samochodami jako największymi szkodnikami miast.
R
Roszczeniowiec

Domagam się ścieżki rowerowej na ulicy Zaułek, a także ścieżek pod, nad i przez r. Jagiellonów! Mam tam znajomych i wszyscy tego pragną. A ci pseudoprzedsiębiorcy niech najlepiej opuszczą Bydgoszcz i otwierają interes gdzie indziej, np. w Toruniu. Chcemy centrum bez samochodów, ale i bez ludzi. Swobodny przejazd über alles! 

 

B
Ben

Jestem za tym żeby budować jak najwięcej ścieżek rowerowych, ale nie popadajmy w skrajność. Czy ścieżka rowerowa na Śniadeckich jest aż tak potrzebna? Tak jak ktoś napisał - warto byłoby zająć się ulicą Jagiellońską, Focha. Istnieje wiele atrakcyjnych miejsc gdzie takie ścieżki powinny powstać. Nie myślmy egoistycznie i nie dobijajmy sklepikarzy, którym i tak ciężko prowadzić swój interes. 

A
Andrzej
Wysłać tę garstkę krzykaczy do Warszawy, Łodzi, Krakowa, Szczecina Trójmiasta czy Wrocławia. To nawet kuźwa Toruń wie jak zrobić fajną ulicę handlową - patrz Szeroka! Ale nieeee, po co? Po co miasto ma robić infrę rowerową i remont chodników! Rozpieprzmy wszystkie miejskie plany i brońmy tego syfu, tego obrzydliwego ścieku komunikacyjnego jakim jest nasza ulica! Taką filozofię najwyraźniej ma ta garstka głąbów.
p
przeginają

Szef tej grupy rowerzystów jest związany z ratuszem, startował z list platformy w wyborach. Dlatego tak sobie arogancko postępują i domagają się nie wiadomo czego.

 
G
Gość
W dniu 10.02.2016 o 10:28, Alojzy napisał:

Rowerowa mafia terrorystyczna staje się groźna. To zdecydowana mniejszość i tylko młodych anarchistów usiłuje sparaliżować miasto. A co ma zrobić te 95% starszych i nie jeżdżących na rowerkach a co z niepełnosprawnymi !!?? Najwyższyczas położyć kres tej organizacji . Miasto musi żyć a nie wegetować !!!

Jestem za, precz z samochodami z chodników! :D

K
Ktosiuuuu
W dniu 10.02.2016 o 08:22, j23 napisał:

Walczcie o swoje !Rowerzyści rozpychają się łokciami wszędzie gdzie tylko to jest możliwe.Przecież Dworzec PKP i Bartodzieje można połączyć ścieżka rowerowa biegnącą inna trasą.Choćby poprowadzić ją Zygmunta Augusta, Artyleryjską, Kamienną, Gajową lub Wyszyńskiego, albo alternatywnie od Zygmunta Augusta w kierunku Chodkiewicza ( Rycerska, Ogrodowa, Chocimska )Nie musi przecież ta ścieżka dla świętych krów biec przez samo centrum miasta.

Sklep wędkarski w centrum miasta też nie musi być.

 

Tak jak kiedyś pisałem: Godzina parkowania na chodniku powinna kosztować 50 zł, godzina parkowania na ulicy 25 zł, a na parkingu: bezpłatnie.

K
Ktosiuuuu
W dniu 10.02.2016 o 08:22, j23 napisał:

Walczcie o swoje !Rowerzyści rozpychają się łokciami wszędzie gdzie tylko to jest możliwe.Przecież Dworzec PKP i Bartodzieje można połączyć ścieżka rowerowa biegnącą inna trasą.Choćby poprowadzić ją Zygmunta Augusta, Artyleryjską, Kamienną, Gajową lub Wyszyńskiego, albo alternatywnie od Zygmunta Augusta w kierunku Chodkiewicza ( Rycerska, Ogrodowa, Chocimska )Nie musi przecież ta ścieżka dla świętych krów biec przez samo centrum miasta.

Sklep wędkarski w centrum miasta też nie musi być.

 

Tak jak kiedyś pisałem: Godzina parkowania na chodniku powinna kosztować 50 zł, godzina parkowania na ulicy 25 zł, a na parkingu: bezpłatnie.

A
Alojzy

Rowerowa mafia terrorystyczna staje się groźna. To zdecydowana mniejszość i tylko młodych anarchistów usiłuje sparaliżować miasto. A co ma zrobić te 95% starszych i nie jeżdżących na rowerkach a co z niepełnosprawnymi !!?? Najwyższyczas położyć kres tej organizacji . Miasto musi żyć a nie wegetować !!!

G
Gość
W dniu 10.02.2016 o 08:22, j23 napisał:

Walczcie o swoje !Rowerzyści rozpychają się łokciami wszędzie gdzie tylko to jest możliwe.Przecież Dworzec PKP i Bartodzieje można połączyć ścieżka rowerowa biegnącą inna trasą.Choćby poprowadzić ją Zygmunta Augusta, Artyleryjską, Kamienną, Gajową lub Wyszyńskiego, albo alternatywnie od Zygmunta Augusta w kierunku Chodkiewicza ( Rycerska, Ogrodowa, Chocimska )Nie musi przecież ta ścieżka dla świętych krów biec przez samo centrum miasta.

samochody też przecież nie muszą jeździć przez centrum miasta, wiele europejskich miast wręcz zamyka centrum dla ruchu kołowego, co nie lubimy rowerów? dupsko od siodełka boli?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska