Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Bydgoszczy nie działają automaty do zakupu biletów MZK. Mamy odpowiedź ZDMiKP

Marta Mikołajska
Marta Mikołajska
Jeden z mieszkańców Bydgoszczy chciał zgłosić do ZDMiKP w Bydgoszczy problem dotyczący kupowania biletów papierowych w tramwajach. Miał jednak napotkać pewne trudności. ZDMiKP zbada sprawę.
Jeden z mieszkańców Bydgoszczy chciał zgłosić do ZDMiKP w Bydgoszczy problem dotyczący kupowania biletów papierowych w tramwajach. Miał jednak napotkać pewne trudności. ZDMiKP zbada sprawę. Arkadiusz Wojtasiewicz
Z prośbą o interwencję zgłosił się do nas nasz Czytelnik, pan Tomasz. Jak mówi, pod koniec lipca skontaktował się z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Chciał dowiedzieć się o to, czy automaty wydające bilety papierowe zostaną naprawione. Te nie funkcjonują już od około dwóch lat, a - jak podkreśla bydgoszczanin - nadal możemy się spotkać z informacją, że bilet uprawniający do przejazdu można nabyć w pojeździe.

Zobacz wideo: Odkrywamy Bydgoszcz. Bartodzieje kiedyś i dziś:

od 16 lat

Nie jest to pierwsze takie zgłoszenie, ponieważ dyskusja na temat możliwości zakupu biletów w pojazdach komunikacji miejskiej wciąż jest na forach internetowych - i nie tylko - żywa.

Bydgoszcz. Komunikacja zmierza w stronę e-płatności

Jak poinformował Tomasz Okoński, chodź bilety papierowe cały czas obowiązują, to w związku z coraz bardziej ograniczoną dostępnością, związaną z coraz mniejszą liczbą kiosków prowadzących sprzedaż biletów MZK, już od dawna ZDMiKP przechodzi na płatności elektroniczne. Dlatego też automaty do sprzedaży biletów tradycyjnych zostały wyłączone. Przejazd opłacić można za pomocą karty lub za dostępnych w telefonie aplikacji. Warto jednak zawsze - na wszelki wypadek - mieć w portfelu bilet papierowy. Zdarza się bowiem - choć nie jest to nagminne, że urządzenia te ulegają awarii. U kierowcy zaś bilet można kupić - zgodnie z regulaminem - na końcowych przystankach.

To dla pasażerów bywa sporym problemem, gdyż nie na każdym przystanku - lub w jego pobliżu - znajdują się kioski lub sklepy prowadzące sprzedaż biletów.

Zapytaliśmy prawnika, mec. Wojciecha Pacewicza, co powinien zrobić pasażer, który już w pojeździe dowiaduje się, że płatność za pomocą karty nie jest możliwa z powodu awarii urządzenia, a aplikacji nie posiada. Jak informuje nasz rozmówca, z punktu widzenia przepisów konieczne jest posiadanie przez pasażera skasowanego biletu uprawniającego do przejazdu. Z drugiej jednak strony, podmiot odpowiedzialny za organizację transportu miejskiego, czyli ZDMiKP ma obowiązek umożliwić pasażerowi zakup takiego biletu.

- Warto powołać się na analogię. W przypadku sytuacji hipotetycznej, kiedy w okolicy jest dostępny tylko jeden parkomat i jest on zepsuty, nie ma obowiązku uiszczania obowiązującej w zwykłych przypadkach opłaty. W mojej opinii, w przypadku awarii urządzenia do sprzedaży biletów, kiedy dojdzie do kontroli, pasażer, który nie miał możliwości zaopatrzenia się w bilet nie powinien zostać ukarany - mówi mec. Wojciech Pacewicz. Nie oznacza to jednak wcale, że kto nie chce kasować biletu, może jeździć "na gapę". - ZDMiKP powinien w takich przypadkach zbadać sprawę - czy faktycznie doszło do awarii, czy dana osoba posiada telefon umożliwiający obsługę aplikacji lub kartę płatniczą - bardzo często seniorzy posiadają takie właśnie telefony. Dotyczy też osób uboższych. Nie można takich osób wykluczać.

Jak informuje Tomasz Okoński, w przypadku awarii urządzenia do zakupu biletu za pomocą karty, sprawę można zgłosić bezpośrednio do ZDMiKP. Także w przypadku nieprawidłowo naliczonej płatności. Podkreśla jednocześnie, że nie trzeba się obawiać używać karty do zakupu biletu, ponieważ dane pasażerów nie są sczytywane.

Bydgoszcz. Nieuprzejmie w urzędzie?

Problem związany z biletami to jednak tylko jedna z bolączek bydgoszczanina. Według jego relacji, urzędniczka prowadząca z nim rozmowę miała być nieuprzejma i przerywać swojemu rozmówcy, nie pozwalając mu dojść do słowa. Także o komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Tomasza Okońskiego. Jak zapewnia, sprawa zostanie zbadana.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: W Bydgoszczy nie działają automaty do zakupu biletów MZK. Mamy odpowiedź ZDMiKP - Express Bydgoski

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska