Od 1 stycznia 2013 roku miejska strefa parkowania będzie szczelniejsza. Za postój w jej granicach zapłacą zarówno kierowcy, którzy zostawią swój samochód na oficjalnie wyznaczonym miejscu postojowym, jak i ci, którzy wolne miejsce znajdą choćby na... trawniku.
Przeczytaj także:Bydgoszcz. Parking Pod Blankami? Królu, i co ty na to?
- Według dyrektora zarządu dróg zmiany uporządkują i uszczelnią strefę. Moim zdaniem pomysły drogowców mają jednak typowo fiskalny charakter. Mało tego. Pobieranie opłat za parkowanie w miejscach niedozwolonych jest równoznaczne ze zgodą na łamanie przepisów drogowych - apelował Michał Krzemkowski z PiS.
Wtórował mu jego partyjny kolega, Marek Gralik: - To kuriozum doprowadzi do podwójnego karania kierowców. A stanie się tak, kiedy policja i straż miejska zacznie ich nękać mandatami za parkowanie w niedozwolonym miejscu, na które będą jeszcze musieli wykupić bilet - tłumaczył radny.
Nie pomogły też uwagi kierowane w stronę pozostałych zmian. Sporo kontrowersji wzbudził zarówno plan wprowadzenia bardziej restrykcyjnych zasad wydawania identyfikatorów dla niepełnosprawnych kierowców, a także nowe plany abonamentów dla mieszkańców strefy. Drogowcom dostało się też za pomysł karania każdego, kto przedłużył sobie czas parkowania. Aktualnie kierowcy, którym na przykład wydłużyły się zakupy mogli dokupić bilet obejmujący dodatkowy czas postoju. Po zmianach będą jednak traktowani na równi z cwaniakami, którzy oszukują w ten sposób drogowców.
Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!
- W uzasadnieniu zmian podano też, że ich wprowadzenie wymusi większą rotację samochodów na miejscach postojowych. Ale o jakiej rotacji można mówić w przypadku strefy B, gdzie są takie ulice jak Zamoyskiego, na których nie ma żadnych punktów usługowych? Przecież tam stoją praktycznie tylko samochody mieszkańców - pytała Anna Mackiewicz z SLD.
Ostatecznie drogowców wsparł prezydent Bruski oraz radni PO i zmiany zostały zatwierdzone.
I tak od 1 stycznia 2013 roku:
obszar strefy zostanie powiększony o rejon Wyspy Młyńskiej i fragment ulicy Rejtana;
płatne będzie parkowanie na terenie całej strefy - zarówno na miejscach parkingowych, jak i na trawnikach, skwerach, placach, czy innych tego typu miejscach;
identyfikatory będą wydawane tylko osobom z orzeczoną niepełnosprawnością ruchową;
będą kary za brak biletu;
tańsze abonamenty pozwalające na parkowanie tylko na ulicach, przy których kierowcy są zameldowani.
Natomiast od 1 marca 2013 obszar strefy podwoi się o otaczające ulice, które utworzą tańszą podstrefę B.