Jak wyjaśniają władze Gminy Grudziądz, węzły komunikacyjne zlokalizowane na terenie Gminy Grudziądz zapewnią pasażerom możliwość kontynuacji podróży komunikacją miejską w kierunku Grudziądza z minimalnym czasem oczekiwania na przesiadkę. Bilety kosztują 1 zł i sprzedaje je kierowca w autobusie.
Linie, trasy i rozkłady:
- D1 – Sztynwag /Szkoła – Gogolin – Szynych – Sosnówka – Szynych – Mały Rudnik /GOK Rozkład Jazdy TUTAJ
- D3 – Piaski – Turznice – Skarszewy – Stary Folwark – Marusza – Kobylanka – Piaski Rozkład Jazdy TUTAJ
- D5 – Mokre /Szkoła – Zakurzewo – Wielki Wełcz – Leśniewo – Dusocin – Mokre /Szkoła Rozkład Jazdy TUTAJ
Rozkłady jazdy obowiązują w dni nauki szkolnej i są ważne do 31 grudnia 2020 roku. Wykonawcą przewozów jest Arriva.
Gmina Grudziądz na funkcjonowanie linii komunikacyjnych w jej obrębie uzyskała wsparcie finansowe w ramach Funduszu Rozwoju Przejazdów Autobusowych.
Od nowego roku to Gmina Grudziądz będzie organizatorem transportu
Co ważne, prezentowany układ linii komunikacyjnych jest projektem pilotażowym, aby władze gminy poznały faktyczne zapotrzebowanie mieszkańców na usługi transportowe. Tym bardziej, że od 1 stycznia 2021 roku komunikację publiczną na terenie Gminy Grudziądz będzie organizował właśnie ten samorząd.
Obecnie operatorem transportu publicznego na terenie Gminy Grudziądz jest Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu.
Przypomnijmy, że w czerwcu Wójt Andrzej Rodziewicz za zgodą radnych Gminy Grudziądz wypowiedział porozumienie z miastem Grudziądz o organizacji transportu na terenie Gminy Grudziądz. Decyzja ta była podyktowana, jak uzasadniał wójt Rodziewicz m. in. rosnącymi kosztami oraz ograniczonym wpływem na zmieniające się rozkłady jazdy, które zaczęły obowiązywać od 20 lipca, a były opracowywane przez wydział komunikacji miejskiej grudziądzkiego Ratusza.
"Rewolucja w rozkładach jazdy nie satysfakcjonuje mieszkańców gminy Grudziądz" - wyjaśniał w czerwcu wójt Rodziewicz.
