Obejrzyj: Atrakcje z okazji 550-lecia urodzin Mikołaja Kopernika

Metoda termowizji lotniczej polega na wykonywaniu termografii sieci ciepłowniczej z samolotu wyposażonego w kamerę termowizyjną o wysokiej rozdzielczości. Kamera wykona serię zdjęć w podczerwieni całej 270-kilometrowej sieci ciepłowniczej.
- Zdjęciami objęte zostaną przy okazji dachy toruńskich budynków, co umożliwi administratorom spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot, w ramach usługi analizy stanu technicznego dachów, oferowanej przez PGE Toruń, podjęcie ewentualnych działań termomodernizacyjnych - zaznacza Julita Karpińska, główny specjalista ds. komunikacji PGE Energia Ciepła.
Do czego potrzebne są wykonane zdjęcia?
Dzięki wykonanym zdjęciom będzie można ocenić szczelność sieci i wymienić potencjalne uszkodzenia ciepłociągów. Wszystko dlatego, że zdjęcia z kamery termowizyjnej pokazują bardzo dokładnie miejsce nieszczelności oraz uszkodzenia izolacji termicznej ciepłociągów. Im jaśniejszy kolor, tym wyższa temperatura badanej powierzchni, co sugeruje ubytki ciepła.
By pomiar był dokładny, muszą być odpowiednie warunki pogodowe. Musi być m.in. odpowiednia temperatura powietrza (poniżej +2°C), brak pokrywy śnieżnej i opadów, określona wilgotność powietrza, brak zachmurzenia. Wysokość lotu samolotu to pułap 900-1000 metrów nad poziomem terenu. Oblot samolotu trwa do 8 godzin i musi odbywać się po zachodzie słońca.
- Przepraszamy mieszkańców za niedogodności z niego wynikające - podsumowuje Julita Karpińska.