- Zamknięcie podyktowane jest koniecznością wykonania montażu belek mostowych typu Kujan na kładce pieszo-rowerowej przy pomocy dźwigu samojezdnego - informują urzędnicy.
Przypomnijmy szczegóły inwestycji (za kurzętnik.pl): pierwszy etap, to budowa tymczasowej kładki technologicznej dla tymczasowego przeprowadzenia istniejącej sieci wodociągowej sanitarnej i telekomunikacyjnej. Drugi - budowa stałej kładki pieszo rowerowej dla przeprowadzenia ruchu pieszo rowerowego z możliwością przejazdu pojazdów uprzywilejowanych (karetka pogotowia ratunkowego, radiowozy policji, samochody straży pożarnej) wraz z chodnikami. Trzeci: rozbiórka istniejącego mostu i budowa nowego mostu drogowego wraz z budową dojazdów w obrębie mostu i przeniesieniem istniejących sieci wodociągowej sanitarnej i telekomunikacyjnej z kładki tymczasowej w przestrzeń pomiędzy kładką pieszo rowerową a mostem i w kładkę oraz oświetlenie mostu.
Koszt inwestycji, to ok. 4 mln 914 tys. zł (dotacja z FDS - ok. 2 mln 811 tys. zł). Prace powinny zakończyć się jesienią br.
Z przetargu możemy dowiedzieć się, że:
Most przez rzekę Drwęcę jest zlokalizowany w górnym biegu rzeki Drwęcy. W ramach projektowanej przebudowy istniejącego mostu zlokalizowanego w drodze gminnej (ul. Hunta i Dworcowa w Kurzętniku przez rzekę Drwęcę projektuje się most dwuprzęsłowy oparty na istniejących przyczółkach i istniejącym filarze (...) Dodatkowo w ramach projektowanej przebudowy istniejącego mostu dla przeprowadzenia ruchu pieszo-rowerowego projektuje się dwuprzęsłową kładkę dla pieszych i rowerzystów opartą na żelbetowych przyczółkach i żelbetowym filarze (...) Brzegi rzeki w obrębie mostu zostaną umocnione palisadą z grodzic G62 zabitych pionowo w grunt i zwieńczonych żelbetowym oczepem. W trakcie realizacji przebudowy mostu projektuje się tymczasową kładkę technologiczną dla przeprowadzenia sieci wodociągowej, sanitarnej i telekomunikacyjnej.
