Zobacz wideo: Pensja minimalna w 2023. Będzie dwukrotna podwyżka

System o nazwie InfoAlert, stosowany przez kilkadziesiąt samorządów w naszym kraju, jest zintegrowany ze stroną internetową powiatu tucholskiego, na której w czasie rzeczywistym publikuje aktualne informacje o zagrożeniach.
Dane o zagrożeniach pogodowych pozyskiwane są automatycznie z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. InfoAlert umożliwia też przekazywanie odbiorcom alertów i ostrzeżeń generowanych przez Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Tucholi - zarówno w formie komunikatów na stronie, jak i za pomocą maili oraz SMS-ów. Koszt utrzymania systemu wynosi zaledwie 123 zł miesięcznie, a w przypadku rzeczywistych zagrożeń korzyści z niego są trudne do przecenienia.
W podpisaniu umowy oraz rozmowach na temat bezpieczeństwa uczestniczyli też: radny powiatu tucholskiego Jan Przybysz, wicestarosta Zenon Poturalski, członek zarządu Waldemar Kierzkowski oraz kierownik Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Tucholi Krzysztof Szulczyk.
Spotkanie stanowiło okazję do dyskusji o sposobach zabezpieczenia mieszkańców powiatu na wypadek przyszłych sytuacji kryzysowych. Władze powiatu prowadzą rozmowy z właścicielami stacji benzynowych, zachęcając ich do montażu generatorów prądu umożliwiających dystrybucję paliwa także w przypadku awarii sieci elektrycznych.
Optymalnie w każdej gminie powinna być co najmniej jedna taka stacja. Prowadzone są też rozmowy z firmą Orange, których celem jest zapewnienie awaryjnego zasilania przekaźników telefonicznych.
Ciągle jeszcze żywa w pamięci sytuacja kryzysowa związana z nawałnicą w 2017 roku pokazała bowiem bardzo dobitnie, że dostęp do informacji oraz możliwość uzupełnienia paliwa to dwa czynniki, które mogą ratować życie i mienie w najtrudniejszych momentach. Powiat tucholski dla dobra mieszkańców dąży do tego, by stać się liderem w kwestii zwiększania odporności na kryzys.