Wykonawca pracuje na odcinku między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami. Na przystanku Wiktorowo przebudowywany jest peron nr 2. Będzie on wyższy, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron zostanie wyposażony w nową wiatę, ławki oraz gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się będą mogły skorzystać z wygodnej pochylni.
Na szlaku Kaliska Kujawskie – Czerniewice wymieniony został tor oraz sieć trakcyjna na odcinku 2 km. Na 8-kilometrowym odcinku są roboty torowe. Gotowe są fundamenty pod nową sieć trakcyjną. Prace planowane są do kwietnia 2021 r. Wartość to prawie 39 mln zł netto.
W 2019 r. przebudowano trzy perony na stacji Kaliska Kujawskie oraz peron nr 1 na przystanku Wiktorowo. Na odcinku Ostrowy – Otłoczyn wymieniono tory na długości 12 km oraz sieć trakcyjną na odcinku 15 km. Wyremontowano most nad rzeką Lubienką oraz 8 przepustów. Na 8 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowe rogatki, sygnalizatory dźwiękowe i świetlne oraz nawierzchnię, dzięki czemu kierowcy przejeżdżają przez tory bezpieczniej i sprawniej. Prace kosztowały 81 mln zł netto.
W latach 2016-2018 zrealizowano pierwszy etap projektu. Na 30-kilometrowym odcinku między Włocławkiem Brzezie a Aleksandrowem Kujawskim wymieniono tory i sieć trakcyjną. Podróżni korzystają z przebudowanych, wygodnych peronów w Lubaniu, Nieszawie Waganiec i Turznie Kujawskim. Wyremontowano 18 obiektów inżynieryjnych oraz przebudowano układ torowy stacji Nieszawa Waganiec. Na 13 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nową sygnalizację, co zwiększyło poziom bezpieczeństwa na styku torów i dróg. Prace kosztowały 77 mln zł netto.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” realizowany jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego „Zwiększenie dostępności magistrali E 20 i C-E 20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych”. Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie będą mogły jechać po
zmodernizowanym odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice z prędkością do 160 km/h, zamiast obecnych 120 km/h, a składy towarowe 120 km/h, zamiast 80 km/h. Po odcinku Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 140 km/h, zamiast 120 km/h, a towarowe 100 km/h, zamiast 80 km/h
Wideo: Smaki Kujaw i Pomorza sezon 2 odcinek 18
