Wykonawca pracuje na odcinku między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami. Na przystanku Wiktorowo przebudowywany jest peron nr 2. Będzie on wyższy, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron zostanie wyposażony w nową wiatę, ławki oraz gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się będą mogły skorzystać z wygodnej pochylni.
Na szlaku Kaliska Kujawskie – Czerniewice wymieniony został tor oraz sieć trakcyjna na odcinku 2 km. Na 8-kilometrowym odcinku są roboty torowe. Gotowe są fundamenty pod nową sieć trakcyjną. Prace planowane są do kwietnia 2021 r. Wartość to prawie 39 mln zł netto.
W 2019 r. przebudowano trzy perony na stacji Kaliska Kujawskie oraz peron nr 1 na przystanku Wiktorowo. Na odcinku Ostrowy – Otłoczyn wymieniono tory na długości 12 km oraz sieć trakcyjną na odcinku 15 km. Wyremontowano most nad rzeką Lubienką oraz 8 przepustów. Na 8 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowe rogatki, sygnalizatory dźwiękowe i świetlne oraz nawierzchnię, dzięki czemu kierowcy przejeżdżają przez tory bezpieczniej i sprawniej. Prace kosztowały 81 mln zł netto.
W latach 2016-2018 zrealizowano pierwszy etap projektu. Na 30-kilometrowym odcinku między Włocławkiem Brzezie a Aleksandrowem Kujawskim wymieniono tory i sieć trakcyjną. Podróżni korzystają z przebudowanych, wygodnych peronów w Lubaniu, Nieszawie Waganiec i Turznie Kujawskim. Wyremontowano 18 obiektów inżynieryjnych oraz przebudowano układ torowy stacji Nieszawa Waganiec. Na 13 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nową sygnalizację, co zwiększyło poziom bezpieczeństwa na styku torów i dróg. Prace kosztowały 77 mln zł netto.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” realizowany jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego „Zwiększenie dostępności magistrali E 20 i C-E 20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych”. Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie będą mogły jechać po
Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

zmodernizowanym odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice z prędkością do 160 km/h, zamiast obecnych 120 km/h, a składy towarowe 120 km/h, zamiast 80 km/h. Po odcinku Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 140 km/h, zamiast 120 km/h, a towarowe 100 km/h, zamiast 80 km/h
Wideo: Smaki Kujaw i Pomorza sezon 2 odcinek 18