Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Walka o połącznia kolejowe Inowrocław - Piotrków Kujawski

(X)
Działacze Związku Zawodowego "Kontra" żądają utrzymania i rozszerzenia liczby pociągów na trasie Inowrocław - Piotrków Kujawski. Ich zdaniem do tego nie są potrzebne dodatkowe pieniądze. Wystarczy rozsądnie ułożyć siatkę połączeń kolejowych.

Już blisko rok opisujemy na naszych łamach społeczną batalię, prowadzoną dla przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Inowrocław - Zduńska Wola - Katowice. Włączył się w nią Związek Zawodowy "Kontra", działający przy inowrocławskim oddziale Zakładu Linii Kolejowych w Bydgoszczy, należącego do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Walczy on zwłaszcza o utrzymanie i rozszerzenie kursów na trasie Inowrocław - Piotrków Kujawski.

Utrzymać istniejące i wprowadzić dwie kolejne pary

Związkowcy w piśmie skierowanym do władz województwa, posłów i lokalnych samorządów żądają pozostawienia w nowym rozkładzie PKP pociągu osobowego, odjeżdżającego z Inowrocławia do Piotrkowa Kuj. po godzinie 19-tej i powracającego około godziny siódmej.

Ponieważ w miejscowościach na tej trasie mieszka wiele osób dojeżdżających do pracy i szkół w Inowrocławiu domagają się także wprowadzenie dwóch kolejnych par pociągów, które umożliwią wielu osobom dojazd i powrót z pracy. Pierwsza para to wydłużenie relacji pociągu relacji Twarda Góra - Inowrocław na relację Twarda Góra - Piotrków Kujawski z odjazdem z Inowrocławia ok. godz. 7.25 oraz powrót tego pociągu z Piotrkowa Kuj. ok. godz. 9.00. Druga postulowana para to wydłużenie pociągu relacji Bydgoszcz - Inowrocław do Piotrkowa Kuj. z odjazdem z Inowrocławia o godz. 15.35 oraz powrót tego składu z Piotrkowa Kuj. o godz.17.00.

Mądrzej gospodarować pieniędzmi

- Nie żądamy zwiększenia nakładów finansowych na pociągi w naszym województwie. Domagamy się jedynie rozsądnego nimi dysponowania i równego traktowania wszystkich powiatów z dobrze rozwinięta infrastruktura kolejową - mówi Józef Ulaniecki, przewodniczący Komisji Zakładowej związku "Kontra" w Inowrocławiu.

- Swoje żądania kierujemy przede wszystkim pod adresem dzielącego fundusze Urzędu Marszałkowskiego. Uważamy, że mądrzejsze gospodarowanie publicznymi pieniędzmi umożliwi w pełni pokrycie kosztów proponowanych przez nas połączeń. Przeprowadziliśmy stosowne obliczenia, które to potwierdzają.

Związkowcy pytają m.in., dlaczego między godz. 13.36 a 15.40 na z Bydgoszczy do Torunia jeździ aż 6 pociągów pasażerskich? Czy nie można zrezygnować choćby z jednego kursu? Dlaczego utrzymywana jest para pociągów Toruń Wsch. - Aleksandrów Kuj. - Ciechocinek, skoro jeździ nimi mało podróżnych? (Dla dojeżdżających z Polski do kujawskiego kurortu wystarczyłaby relacja Aleksandrów Kuj. - Ciechocinek).

Na przejazdy turystyczne kasa jest...

- Można odnieść wrażenie, że pieniądze na pasażerską komunikację kolejową nie są wykorzystywane rozsądnie. Z jednej bowiem strony wiele osób nie może z braku połączeń dojeżdżać do pracy, a z drugiej strony Urząd Marszałkowski nie szczędzi na organizowanie przejazdów turystycznych z Torunia do Golubia Dobrzynia. Brakuje niby pieniędzy na zapewnienie połączeń na trasie Inowrocław - Piotrków Kuj., a znajdują się one na odbudowę toru pomiędzy Golubiem Dobrzyniem a Kowalewem Pomorskim... - dodaje rozgoryczony Józef Ulaniecki.

Do sprawy wrócimy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska