- Obciążenie obiektu miało charakter statyczny. Na obiekt wjechały 4 ciężarówki, każda z nich o masie całkowitej 32 tony. Obciążenie statyczne prowadzone było dla jednego schematu ustawienia obciążenia próbnego, przewidzianego w opracowanym wcześniej projekcie technologicznym - informuje Krzysztof Futro kierownik budowy z ramienia PBDI S.A.
Kolejny etap prac przy zajezdni autobusowej w Toruniu
Jak informuje Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik MZD w Toruniu, podczas badań statycznych prowadzone były pomiary ugięć najbardziej wytężonych konstrukcji przęseł oraz pomiary osiadania podpór. Pomiary wykonała jednostka naukowo-badawcza (posiadającą odpowiednie uprawnienia do przeprowadzania tego rodzaju badań) z wykorzystaniem specjalistycznej aparatury pomiarowej. Pomiary wskazują, że wiadukt próbę przeszedł pomyślnie.
Przeprowadzone dziś próby obciążeniowe były ostatnimi testami przed uzyskaniem zezwoleń i dopuszczeniem obiektu do użytku. - Ten etap też jest pracochłonny, ponieważ musimy uzyskać pozwolenia od wielu instytucji od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. PKP PLK, Straży Pożarnej, Policji – wylicza Krzysztof Futro.
Wiadukt na ul. Łódzkiej składa się z jednego przęsła i dwóch podpór. Do jego budowy zużyto łącznie 493 metrów sześciennych betonu i 67 000 kilogramów stali. - Obiekt zapewni bezkolizyjny przejazd nad torami kolejowymi. Wraz z drogami dojazdowymi ma 40,52 m długości i 6,2 m wysokości w najwyższym miejscu (od główki szyny). Jego szerokość całkowita wynosi 14,7 m – informuje Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik MZD w Toruniu.
Flash Info odcinek 7 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza.
