Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielki sukces meczu Polska - Reszta Świata

(jp)
Polska w niedzielę pokonała na Motoarenie Resztę Świata.
Polska w niedzielę pokonała na Motoarenie Resztę Świata. fot. Mariusz Murawski
12 tysięcy kibiców na Motoarenie i aż 2,5 miliona widzów przed telewizorami. Mecz Polska - Reszta Świata w Toruniu okazał się wielkim sukcesem.

Triumfują organizatorzy wydarzenia, przede wszystkim toruńska firma One Sport Marketing.

- Pomysł organizacji tego meczu był prosty: chcieliśmy nieco przedłużyć istnienie "Żużlowej Reprezentacji Polski" w świadomości kibiców, wykroczyć poza ramy lipcowego Drużynowego Pucharu Świata. Zależy nam na poprawianiu wizerunku żużla w naszym kraju i budowy więzi żużlowców z kibicami. W tym sezonie uruchomiliśmy już stronę polskiej reprezentacji, oficjalne konto na Facebooku - mówią Jan Konikiewicz i Karol Lejman z firmy One Sport Marketing.

Widzowie w milionach

- Udało nam się wypromować sport żużlowy na niespotykaną w ostatnich latach skalę. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z efektów meczu Polska - Reszta Świata oraz działań marketingowych, które wprowadziliśmy w tym roku - dodaje Piotr Szymański, przewodniczący Głównej Komisji Sportu Żużlowego.

Przeczytaj także: Tomasz Gapiński zostaje w Polonii Bydgoszcz

Sukces promocyjny rzeczywiście jest zaskakujący. W niedzielne popołudnie na stadionie zasiadło około 12 tys. kibiców, a przed telewizorami zgromadziło się ok. 2.5 miliona widzów. - Jesteśmy niezwykle zadowoleni z osiągniętych wyników. Naszym zadaniem było pokazać, że z żużlowego światka droga na ekrany TVP1 nie jest wcale tak daleka. Współpraca z telewizją przebiegała wzorowo, obie strony są z niej bardzo zadowolone.Możemy już teraz potwierdzić, że tak duże zainteresowanie speedwayem i naszym meczem z pewnością przełoży się na współpracę z TVP w przyszłych latach - mówią organizatorzy pojedynku z One Sport Marketing.

Konikiewicz i Lejman zdradzili nieco kulisów przygotowywania widowiska, a przede wszystkim tworzenia zespołu Reszty Świata. Przyznają, że rozmowy z zawodnikami były skomplikowane, głównie ze względu na wcześniejsze zobowiązania i kwestie logistyczne. - Cały czas rozważaliśmy kilka wariantów składu Reszty Świata, sytuacja zmieniała się jak w kalejdoskopie,stąd tak późne ujawnienie ostatecznego zestawienia tej drużyny. Na sam koniec kontuzji doznał Ryan Sullivan. Cieszymy się, że udało nam się zebrać w jednym czasie i miejscu absolutnie wyjątkowych zawodników. Poza niewątpliwą klasą sportową, są oni niezwykle sympatyczni i związani z polską publiką. Wszyscy przyjęli pomysł rozegrania tego spotkania z entuzjazmem - opowiada Lejman.

Chcą zaskoczyć środowisko

Strzałem w dziesiątkę okazał się także wybór stadionu. Motoarena wydaje się stworzona do takich właśnie widowisk, a obiekt z pewnością przyciągnął wielu kibiców z odległych regionów kraju. Na parkingach można było znaleźć auta z Zielonej Góry, Rzeszowa czy Krakowa.

- Wybór stadionu, na którym odbędzie się pojedynek, był dla nas naturalny. Toruńska Motoarena prezentuje się niezwykle efektownie w telewizji, ale pozwala również wyeliminować ryzyko pogodowe, które o tej porze roku może pokrzyżować najbardziej dopracowane plany - tłumaczy Konikiewicz.

Zachęcony powodzeniem One Sport Marketing już teraz zapowiada kolejne atrakcje dla kibiców żużla. - Wszyscy razem stworzyliśmy doskonale uzupełniający się mechanizm, który umożliwił kibicom śledzenie bardzo ciekawego pojedynku. Mamy nadzieję, że zaskoczymy środowisko żużlowe nowymi pomysłami jeszcze nie raz, choć tym razem z pewnością damy sobie więcej czasu na organizację - podkreśla Lejman.

Wiadomości z Torunia

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska