Przebudowa ulicy Kapitulnej to inwestycja, która spowoduje że od ul. Okrzei włocławianie będą mogli dotrzeć do ronda Falbanka. Obecnie na niektórych odcinkach nawierzchnia tej ulicy jest w kiepskim stanie, chodniki nie są przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych, brakuje wytyczonych ścieżek dla rowerzystów. Dlatego, że nie wszędzie jest kanalizacja deszczowa, na jezdni tworzą się kałuże. Drogowcy mówią też o nieprzejrzystych skrzyżowaniach.
W ramach przebudowy Kapitulnej w obrębie skrzyżowań mają powstać dodatkowe pasy ruchu, zbudowana zostanie kanalizacja deszczowa, wytyczona będzie ścieżka rowerowa, przebudowane chodniki, zatoki postojowe i autobusowe. - Ta inwestycja nie spowoduje ani zmiany przeznaczenia drogi, ani jej charakteru i kategorii - zapewnia Jacek Kuźniewicz, zastępca prezydenta Włocławka. - W dalszym ciągu będzie to ulica jednojezdniowa nieprzeznaczona do ruchu tranzytowego.
Władze miasta zapewniają, że w tej inwestycji chodzi o usprawnienie i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu lokalnego oraz stworzenie mieszkańcom dogodnego dojazdu do planowanego węzła autostradowego w Pikutkowie. - Przebudowa nie spowoduje obniżenia wartości nieruchomości położonych w sąsiedztwie, a jakość życia mieszkańców z uwagi na poprawę płynności ruchu, zmniejszenie poziomu hałasu poprawi się - zaznacza wiceprezydent.
Mieszkańcy jednostki E mają jednak wiele zastrzeżeń do tej inwestycji. Przede wszystkim domagają się ""utrzymania osi drogi w obecnym jej przebiegu" na odcinku od Kapitulnej 95 do wejścia w zakręt ul. Gajowej. - Chodzi o to, by jezdnia nie była przesunięta w stronę bloków - wyjaśnia Stanisław Bardoszewski, przewodniczący Rady Osiedla. Oczekiwania mieszkańców dotyczą także m.in. ograniczenia ładowności pojazdów do 3,5 tony na Gajowej na odcinku od skrzyżowania z Wiejską do skrzyżowania z Żurawią oraz poprowadzenie ścieżki rowerowej na Kapitulnej wzdłuż krawędzi lasu.
W środę o godz. 17.00 odbędzie się protest.